Här har vi samlat tjänster för dig som vill utvecklas och komma framåt i din karriär - karriärcoachning samt hjälp med att formulera ditt CV och personligt brev.

Tycker du att det är svårt att skriva CV eller personliga brev?

Med Cowrites textrobot får du hjälp med att skapa CV och personligt brev med hög kvalité på väldigt kort tid. Tjänsten ingår i ditt medlemskap. När du loggar in på Vårdförbundets sida får du tillgång till en länk till tjänsten. Tjänsten erbjuds i samarbete med vår partner Cowrite och är kostnadsfri för dig som medlem.

Genom att svara på enkla frågor om dig själv skapar tjänsten ett förslag på CV, som du kan variera i olika designer, och ett personligt brev som är helt skräddarsytt för just dig och för det jobb du söker. Du väljer själv bland flera olika textförslag vilken språklig ton du vill ha, om ditt personliga brev ska vara kaxigt eller ödmjukt, och om det ska vara på svenska eller på engelska.

För att öka dina chanser att komma på intervjun är det helt avgörande att ditt CV och ditt personliga brev är välskrivet och riktat precis till den arbetsgivare och den tjänst som du söker. Cowrite hjälper dig med precis detta.

Så här fungerar det

1. Skapa din profil och hämta länken till Cowrite här (du behöver vara inloggad)
  2. Svara på enkla frågor om det jobb du söker
  3. Välj det textförslag som passar dig
  4. Exportera till word eller PDF
  5. Sök drömjobbet

Se filmen om tjänsten på Youtube

Läs mer på cowrite.com

Så här tycker våra medlemmar som testat Cowrite:

83 % tycker Cowrite var enkelt att använda
83 % tycker Cowrite underlättade deras arbetssökande
86 % skulle rekommendera Cowrite till en vän

Källa: Medlemsundersökning Cowrite

Karriärcoachning

Med din utbildning och ditt yrkesval finns det många möjligheter att utvecklas. Vad kan och vill du göra i framtiden? Hur kan du nå dit? Som medlem i Vårdförbundet kan du ta del av ett exklusivt erbjudande som är kostnadsfritt och ingår som en del i ditt medlemskap.

Kontakta Vårdförbundet och prata med någon av våra karriärrådgivare. De hjälper dig att hitta dina personliga styrkor och drivkrafter och guidar dig framåt mot dina möjligheter och mål.

Ring Vårdförbundet Direkt 0771-420 420, vardagar mellan 8-17.