Material förtroendevalda

Här finns utvalt material som vi vill tipsa om. Mer foldrar och trycksaker finns i medlemsbutiken.
  • Bra foldrar att ha till hands

Här är några exempel på bra material du kan använda vid olika tillfällen. Du kan beställa dem gratis i medlemsbutiken.

• Rekryteringsaffischer

Här hittar du affischer för medlemsrekrytering. Varsågod att skriva ut och sätta upp på anslagstavlan på din arbetsplats!

• Material och tips för mässor och events

Det är viktigt att synas när vi träffar medlemmar på arbetsplatsen och vid andra möten, events och mässor. Mässmonter, rollups och broschyrställ finns att låna. Vid mässor är det viktigt med rätt exponering i såväl montern som på kläder. Läs hur du bokar material och tips på hur du lyckas bäst med ditt mässdeltagande.

• Medlemsbutiken

• Tjänster du får som inloggad

Du kan enkelt nå information för förtroendevalda eftersom sidorna är helt öppna. Men det finns också många fördelar för dig att skapa ett webbkonto - om du ännu inte har det. Kände du till de här?

• Vårdförbundets app ett verktyg för dig som förtroendevald

Genom Vårdförbundets app kan du som förtroendevald lätt söka kontakter, hitta dina medlemmar och anmäla dig till våra utbildningar och aktiviteter direkt i din smartphone eller surfplatta.

• Material lön

Här hittar du material, inspiration och film för att prata om lön på din arbetsplats

• Reseräkning och reseriktlinjer

Alla resor som ska betalas av Vårdförbundet bokas via Tranås resebyrå. Här finns de reseriktlinjer som ska följas och de blanketter du kan behöva.

• Material Hälsosamma arbetstider

Att arbeta skift och natt innebär stora påfrestningar på hälsan, ökar risken för arbetsskador och misstag i arbetet som kan leda till vårdskador. Skift och nattarbete påverkar även det sociala livet negativt.

• Material Personcentrerad vård

Vad är personcentrerad vård? Hur kan jag bidra till att vården blir personcentrerad? Var kan jag hitta inspiration och goda exempel? Vilket material kan jag använda vid ett medlemsmöte? Här finns material och tips om hur vi tillsammans kan sprida kunskap om personcentrerad vård.