Material förtroendevalda

Här finns utvalt material som vi vill tipsa om. Mer foldrar och trycksaker finns i medlemsbutiken.
  • Stöd i arbetet för att säkra arbetsmiljön under coronakrisen

Under rådande pandemi är det helt nödvändigt att du har möjlighet att agera som skyddsombud på ett bra sätt för att verka för en hållbar arbetsmiljö. Här hittar du länkar till material som du kan använda.

• Arbetsmiljöverktyg för dig som förtroendevald

Du är Vårdförbundet! Vi arbetar för att våra medlemmar ska ha det bra och sedan bättre. En väg är att använda våra arbetsmiljöverktyg som Vårdförbundet tagit fram i samarbete med SKL och samtliga fack. Vi är nu överens -det här är bra! Dessa ska vi använda. I det är du och dina kollegor på din arbetsplats avgörande. Vi gör skillnad!

• Medlemsbutiken

I medlemsbutiken kan du beställa profilprodukter, tryckt informationsmaterial men även skapa egna inbjudningar och affischer. De flesta av våra trycksaker finns också som nedladdningsbara pdf-filer som du når genom att klicka på respektive titel.

• Affischer med medlemsberättelser

Nu finns fyra inspirerande medlemsberättelser som affischer. Sätt upp dem på arbetsplatsen eller på andra ställen där medlemmar och kollegor passerar.

• Tjänster för förtroendevald

Du kan enkelt nå information för förtroendevalda eftersom sidorna är helt öppna. Men du får tillgång till ännu fler tjänster som inloggad på webbplatsen. Kände du till de här?

• Bra foldrar att ha till hands

Här är några exempel på bra material du kan använda vid olika tillfällen. Du kan beställa dem gratis i medlemsbutiken.

• Delegeringsregler för läkemedelshantering

Har du frågor om de delegeringsreglerna som började gälla från 2018? Vi ger dig en överblick kring vad som gäller – plus diskussionsmaterial som gör att ni kan ge inspel till samverkan om delegeringsrutinerna.

• Material och tips för mässor och events

Det är viktigt att synas när vi träffar medlemmar på arbetsplatsen och vid andra möten, events och mässor. Mässmonter, rollups och broschyrställ finns att låna. Vid mässor är det viktigt med rätt exponering i såväl montern som på kläder. Läs hur du bokar material och tips på hur du lyckas bäst med ditt mässdeltagande.

• Vårdförbundets app ett verktyg för dig som förtroendevald

Genom Vårdförbundets app kan du som förtroendevald söka kontakter, hitta dina medlemmar och anmäla dig till våra utbildningar och aktiviteter via din smartphone eller surfplatta.

• Material lön

Här hittar du material, inspiration och film för att prata om lön på din arbetsplats.