Dina medlems­uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik. Som medlem kan du skapa ett konto på vår webbplats där du hanterar dina uppgifter och får tillgång till lönestatistik och medlemsförmåner.
  • Så hanterar Vårdförbundet dina personuppgifter

Vårdförbundet värnar din integritet och det är viktigt för oss att du som är registrerad hos oss är informerad om hur vi behandlar dina personuppgifter. Vi vill att du ska känna dig trygg med att vi behandlar dina personuppgifter säkert och korrekt. Här hittar du information om hur Vårdförbundet samlar in och hanterar dina personuppgifter, för vilket ändamål samt vilka rättigheter du som är registrerad hos Vårdförbundet har. För att vara säkra på att det är dig vi pratar med när du kontaktar oss i frågor som involverar personuppgifter, behöver du identifiera dig. Vi kan nu erbjuda enkel identifiering via mobilt BankID. Har du inte tillgång till mobilt BankID finns andra alternativ som vi kan berätta om när du ringer.

• Webbkonto

Här kan du läsa om hur du skapar webbkonto, loggar in på Vårdförbundets webbplats och får hjälp om du har glömt användarnamn eller lösenord.

• Ändra uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem i Vårdförbundet, exempelvis e-post, telefonnummer, befattning, arbetsgivare och arbetsplats. Då kan vi nå dig med aktuell och information.

• Medlemsavgift

Som yrkesverksam medlem betalar du en medlemsavgift till Vårdförbundet på 265 kronor per månad. Du som är student eller pensionär får betala en lägre avgift. Du kan få reducerad medlemsavgift om du exempelvis är tjänstledig, föräldraledig eller delvis har sjukersättning.

• Avsluta medlemskap

Vi hoppas du är nöjd med ditt medlemskap och alla fördelar, förmåner och tjänster som ingår. Vill du inte eller kan du inte vara kvar i Vårdförbundet säger du upp ditt medlemskap genom att kontakta Vårdförbundet Direkt.