Guiden "... och på jobbet är det bra?" är en samtalsstartare för att få igång dialogen på din arbetsplats. Den består av 6 delar och ger handgripliga råd och tips på hur ni kan påverka på arbetsplatsen i frågor som är viktiga för er.
Del 1: Bättre arbetsplats tillsammans
Denna del handlar om kraften i påverkan, om engagemang och förbättring. Här finns konkreta exempel på betydelsen av att vi organiserar oss och kunskap om framgångar Vårdförbundet uppnått över tid när vi drivit frågorna tillsammans.
Till del 1: Bättre arbetsplats tillsammans
Del 2: Hur driver vi en fråga på arbetsplatsen?
I denna del får vi kunskap om våra möjligheter och rättigheter att påverka på arbetsplatsen.
Till del 2: Hur driver vi en fråga på arbetsplatsen?
Del 3, 4 , 5 och 6 lanseras under hösten!
- Del 3: Hur gör vi arbetsmiljön bättre?
- del 4: Hur gör vi löneprocessen bättre?
- Del 5: Hur gör vi arbetstiden bättre?
- Del 6: Hur gör vi vården och yrket bättre?
- Hjälpte informationen dig?