Guiden "... och på jobbet är det bra?" är en samtalsstartare för att få igång dialogen på din arbetsplats. Den består av 6 delar och ger handgripliga råd och tips på hur ni kan påverka på arbetsplatsen i frågor som är viktiga för er.

Del 1: Bättre arbetsplats tillsammans

Denna del handlar om kraften i påverkan, om engagemang och förbättring. Här finns konkreta exempel på betydelsen av att vi organiserar oss och kunskap om framgångar Vårdförbundet uppnått över tid när vi drivit frågorna tillsammans.

Till del 1: Bättre arbetsplats tillsammans

Del 2: Hur driver vi en fråga på arbetsplatsen?

I denna del får vi kunskap om våra möjligheter och rättigheter att påverka på arbetsplatsen.

Till del 2: Hur driver vi en fråga på arbetsplatsen?

Del 3, 4 , 5 och 6 lanseras under hösten!

  • Del 3: Hur gör vi arbetsmiljön bättre?
  • del 4: Hur gör vi löneprocessen bättre?
  • Del 5: Hur gör vi arbetstiden bättre?
  • Del 6: Hur gör vi vården och yrket bättre?