Skåne

Postadress: Box 3260, 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel
info.skane@vardforbundet.se
Två röntgensjuksköterskor som är medlemmar i Vårdförbundet

Vi valde vårt jobb med omsorg och vill kunna utföra det på bästa sätt. Men arbetsförhållandena inom vården är tuffa. Vårdförbundet arbetar för bättre villkor och ett hållbart arbetsliv. Så att vi kan göra jobbet vi älskar. Så, värva eller bli värvad och få Sverigechecken.

• Ordförande har ordet – Reflektioner efter kongressen

Att vara med på Vårdförbundets kongress är en mäktig upplevelse. Alla har fokus på hur vi arbetar för att ge medlemmarna de bästa förutsättningarna - nu och i framtiden. Ibland har vi olika tankar men det är det som är så härligt, allas tankar är viktiga! Det är så vi hjälps åt att utveckla Vårdförbundet.

• Årsmöte 2022 - nominera din kandidat!

Vårdförbundet Skåne behöver välja en ny vice ordförande samt en styrelseledamot som vill driva Vårdförbundets verksamhet och leda avdelningen framåt. Har du eller någon du känner engagemanget, drivet och viljan - nominera! Valet sker vid årsmötet den 9 oktober.

• Löneöverläggning med Region Skåne 2022 klar!

Löneöverläggning med region Skåne på regional nivå är klar. Vår inriktning är att vi startar igång löneöverläggningarna med de olika arbetsgivarna direkt medan punkterna i HÖK22 som gäller till exempel arbetstid, övertid samt jour och beredskap tas i lugnare tempo lite längre fram.

Visa alla nyheter