Västmanland

Postadress: Box 3260 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel
info.vastmanland@vardforbundet.se
Två röntgensjuksköterskor som är medlemmar i Vårdförbundet

Vi valde vårt jobb med omsorg och vill kunna utföra det på bästa sätt. Men arbetsförhållandena inom vården är tuffa. Vårdförbundet arbetar för bättre villkor och ett hållbart arbetsliv. Så att vi kan göra jobbet vi älskar. Så, värva eller bli värvad och få Sverigechecken.

• Medlemslunch med politikerträff

Välkommen på Vårdförbundet Västmanlands medlemslunch den 31 augusti vid sjukhuset i Västerås! Till lunchen är politiker inbjudna för att möta upp våra upplevelser och våra reflektioner inför höstens val. Vi bjuder på lunchen - anmäl dig idag!

• Hur gick det med lönen i år?

I början av sommaren fick du som arbetar i region och kommun en löneenkät på mejlen. Vi vill påminna dig om att gärna besvara den senast den 31 augusti. Det är din viktigaste möjlighet att påverka och göra din röst hörd om löneprocessen. Det är dina erfarenheter är grunden för oss i vårt påverkansarbete!

• Nominera till flera uppdrag!

Den 6:e oktober är det årsmöte och Vårdförbundet Västmanland kommer att hålla ett fyllnadsval till avdelningsordförande, vice avdelningsordförande och styrelseledamot. Är du eller känner du någon som är klok, nyfiken, uthållig och beredd att jobba hårt för förbättringar?

Visa alla nyheter