Västmanland

Postadress: Box 3260 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel
info.vastmanland@vardforbundet.se
Två röntgensjuksköterskor som är medlemmar i Vårdförbundet

Vi valde vårt jobb med omsorg och vill kunna utföra det på bästa sätt. Men arbetsförhållandena inom vården är tuffa. Vårdförbundet arbetar för bättre villkor och ett hållbart arbetsliv. Så att vi kan göra jobbet vi älskar. Så, värva eller bli värvad och få Sverigechecken.

• Nominera till flera uppdrag!

Den 6:e oktober är det årsmöte och Vårdförbundet Västmanland kommer att hålla ett fyllnadsval till avdelningsordförande, vice avdelningsordförande och styrelseledamot. Är du eller känner du någon som är klok, nyfiken, uthållig och beredd att jobba hårt för förbättringar?

• Barnmorskor och sjuksköterskor firas med fika!

I maj hyllar Vårdförbundet Västmanland två livsviktiga yrken med fika. Den 5 maj på internationella Barnmorskedagen och den 12 maj på internationella sjuksköterskedagen hyllar vi respektive yrke. (Läs vidare för mer information)

• Välkommen till en viktig och trevlig kväll!

I höst är det val i Sverige och din röst är otroligt viktig. Vill du förändra din och dina kollegors villkor, förbättra framtidens nära vård, prata om kompetensförsörjning eller veta mer om din lön? Vår paneldialog kan ge svar om vad politikerna i Västmanland tycker. Tillsammans ser vi sedan kvällens biofilm!

Visa alla nyheter