Studentorganisationen

Vårdförbundet Student är organisationen för dig som studerar till sjuksköterska, röntgensjuksköterska eller biomedicinsk analytiker och vill engagera dig för din utbildning och ditt kommande yrke.

Vårdförbundet Student består av en nationell styrelse som väljs vid ett årsmöte. Vårt mål är att det ska  finnas representanter för Vårdförbundet Student vid varje universitet och högskola.
Vid nationella träffar möts styrelsen och representanterna och diskuterar utbildningsfrågor och frågor som rör de kommande yrkena.

Möjlighet att påverka och ovärderliga kontakter

Att vara aktiv i Vårdförbundet Student är en bra möjlighet för dig att kunna påverka i frågor som rör din utbildning och kommande profession. På ett roligt sätt engagerar du dig i Vårdförbundet och lär dig mer om viktiga frågor som vi driver.

Att vara aktiv innebär bland annat:

• Ett kul sätt att träffa och lära känna studenter på andra program och från andra delar av landet. Det ger dig värdefulla erfarenheter och kunskap som du har nytta av i ditt kommande yrkesliv.
  • Du har till uppgift att fånga upp frågor och önskemål från dina studiekamrater.
  • Sprida information om Vårdförbundet och våra aktiviteter.
  • Du kan också vara med och hålla klassrumspresentationer och informera om Vårdförbundet. Du är en viktig kontaktperson för oss när vi besöker utbildningarna.
  • Har du en idé på en aktivitet som Vårdförbundet Student bör anordna? Kan vi förändra och förbättra någon av Vårdförbundets aktiviteter du redan deltagit i? Hur kan vi bli mer synliga ute på ditt universitet/högskola? Kom gärna med förslag!
  • Vi har studentrepresentanter på de flesta universitet och högskolor. Det går bra att vara fler än en representant per utbildning och ort.
  • Du får delta på nationella möten en gång per termin i Stockholm med utbildningar och föreläsningar i till exempel ledarskap.
  • Alla studentrepresentanter får en snygg ryggsäck!

Vill du vara representant på ditt universitet/din högskola? Hör av dig till någon av våra studenthandläggare Sara Both eller Anna Karin Ulander tel 08-14 77 19.

Vårdförbundet Student styrelse läsåret 2014-2015

Den nationella styrelsen leder arbetet och fungerar även som ansiktet utåt för studentorganisationen. Vid det senaste årsmötet 10 maj 2015 valdes en ny styrelse på ett och ett halvt år, vilket innebär att nästa årsmöte ska hållas senast före oktober 2016. Denna styrelse, som är den tredje i ordningen, består av:

• Ordförande Sofia Persson, sjuksköterskestudent, Ersta Sköndals högskola.
  • Vice ordförande Joffen Kleiven, sjuksköterskestudent, Högskolan Väst.
  • Styrelseledamot Linn Zimmerman, biomedicinsk analytikerstudent, Karlstad universitet.
  • Styrelseledamot Maria Blomkvist, sjuksköterskestudent, Malmö högskola.
  • Styrelseledamot Simon Josefsson, sjuksköterskestudent, Linneuniversitetet i Växjö.