Internationellt resebidrag

Ska du medverka på en internationell konferens med poster eller föreläsning? Då kan du söka resebidrag från Vårdförbundet. Sista dag att söka resebidrag är den 2 februari, 27 april, 28 augusti eller 9 november 2016.

Vi tycker att det är viktigt att du som driver ett förbättringsarbete eller forskar kan presentera ditt arbete vid internationella konferenser och kongresser. Där kan du få nya kunskaper, erfarenheter och knyta kontakter som stimulerar din yrkesutveckling. Samtidigt sprider vi svensk forskning internationellt. Därför delar vi ut ett internationellt resebidrag som du som medlem kan söka.

Det här innebär bidraget

Bidraget är på 1500–12000 kronor beroende på vilket land resan går till. Det kan beviljas till medlemmar en gång inom en tvåårsperiod. Vid en posterpresentation kan max två resebidrag delas ut per poster, om ni är två författare till postern.

Resebidraget delas endast ut till medlemmar som ska medverka med en poster eller föreläsning på en internationell konferens eller kongress. Det kan inte sökas för:

• Grund-, vidare- eller påbyggnadsutbildningar
  • Annan form av utbildnings- eller kursverksamhet
  • Studieresor

Fyra ansökningstillfällen/år

Ansökan om resebidrag ska ske innan kongressens eller konferensens genomförande. Sista dag att söka resebidrag är den 2 februari, 27 april, 28 augusti eller 9 november 2016.

Så här söker du bidraget

Du söker det internationella resebidraget via vårt webbaserade formulär:
Ansökan om internationellt resebidrag.

Observera att ditt abstract samt bekräftelsemail/godkännande från konferensen eller kongressen ska bifogas i din ansökan.

När får jag besked?

Du får ett skriftligt besked cirka tre veckor efter sista ansökningsdatum.

Mer information

För frågor eller mer information, kontakta Marie-Louise Hassani på telefon 08-14 77 70 eller via e-post.

Välkommen med din ansökan!