Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam

Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam är ett av Sveriges största priser inom vårdområdet. Vem som helst kan nominera någon av Vårdförbundets medlemmar till priset. Du kan nominera en kollega, din chef kan nominera dig och en politiker kan nominera din chef till exempel. Prissumman är på 500 000 kronor.

Vårdförbundet och Folksam delar ut pris till en eller flera medlemmar som bidragit till att förbättra den svenska vården. Liksom förra året är fokus 2017 personcentrerad vård. Med en prissumma på 500 000 kronor är det ett av Sveriges största priser inom vårdområdet.

Nominera en medlem

Vem som helst kan nominera någon av Vårdförbundets medlemmar till priset. Vi har nu öppnat för årets nomineringar. Sista dag att nominera till årets pris var den 16 april 2017Läs mer om hur du nominerar en medlem.

Sätt upp en affisch på jobbet

Tipsa fler om att de kan nominera!  Här kan du ladda ner och skriva ut en affisch att sätta upp på arbetsplatsen.

Nästa prisutdelning

Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam 2017 delas ut på Vårdgalan den 7 oktober i Stockholm. I år delar Vårdförbundet även ut pris för Årets Vårdchef.