Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam

Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam är ett av Sveriges största priser inom vårdområdet. Varje år premierar vi fantastiska medlemmar som gör vården bättre.

Medlemmar i Vårdförbundet tar varje dag initiativ för att utveckla och förbättra den svenska vården. Det vill vi stimulera och uppmuntra. Därför delar vi ut ett pris till en eller flera som vågar och lyckas genomdriva dessa förändringar. Prissumman på 500 000 kronor är ett av de största vårdpriserna i Sverige och går direkt till vinnarna personligen.

Projekt inom personcentrerad vård premieras

Eftersom Vårdförbundet vill se ett skifte till personcentrerad vård i Sverige delas priset i första hand ut till medlemmar som arbetar för ett personcentrerat förhållningssätt. I år vill vi gärna se nominerade projekt inom kommunal hälso- och sjukvård, men självklart välkomnar vi även bidrag från andra verksamheter.

Nominera en fantastiskt kollega

Vem som helst kan nominera någon av Vårdförbundets medlemmar till priset. Du kan nominera en kollega, din chef kan nominera dig och en politiker kan nominera din chef till exempel. Sista dagen att nominera till Vårdförbundspriset 2018 var den 22 april.

Pristagare 2017

Läs om pristagarna förra året och inspireras av deras spännande projekt.

Prisutdelning

Vårdförbundspriset 2018 delas ut på Vårdgalan den 9 november i Stockholm. Då delar Vårdförbundet även ut pris till Årets Vårdchef.

Om prissumman

Prissumman är beskattningsbar för vinnarna.