Mallar och grafisk profil

För att Vårdförbundet alltid ska ge samma goda intryck är det viktigt att vi använder oss av en enhetlig grafisk profil. Använd därför gärna mallarna för att få ut er information enligt den grafiska profilen.

Våra mallar fungerar bäst om du högerklickar på länkarna nedan och väljer Spara mål för att spara mallen på din dator.

Powerpointmallar

Mallar för att skapa egna affischer

Nu kan du lätt skapa dina egna affischer och inbjudan i medlemsbutiken. Gör så här: Logga in, gå till medlemsbutiken. Välj Skapa eget material och följ instruktionen. Klicka skapa nytt material och välj sedan den mall du behöver.  Du börjar med att välja mellan storlekarna A3, A4 och A5. Sen kan du välja bland våra uppladdade bilder och de färger som ingår i vår grafiska profil, lägg till din text och skräddarsy till egen affisch.

Det finns också en mall för för dig som är förtroendevald att göra en affisch där du kan lägga in en bild på dig själv och dina kontaktuppgifter. Mallen heter för VF Förtroendevald "Hej kollega" A4.

Grafisk profil

Här finner du en manual för Vårdförbundets grafiska riktlinjer

För att vi ska få genomslag och uppfattas som trovärdiga och professionella måste vi uppträda konsekvent med en tydlig grafisk profil.
I manualen beskrivs delarna i Vårdförbundets grafiska identitet – logotyp, typografi, grafiskt element och färger – samt hur de kan och ska fungera tillsammans.