Försäkringar hos Folksam

Som medlem i Vårdförbundet kan du välja att teckna förmånliga försäkringar som kan ge dig och din familj skydd vid olika händelser. Inkomstförsäkringen och försäkringen Stick- och skärskada ingår automatiskt i ditt medlemskap.

Stick- och skärskada

I ditt medlemskap ingår försäkringen "Stick- och skärskada", utan extra kostnad. För dig som jobbar inom vården finns det alltid en risk att bli smittad av HIV/AIDS, Hepatit C och MRSA i ditt yrkesutövande. Därför är Stick- och skärskada en viktig försäkring. Och den är unik för Vårdförbundet. Den gäller för alla medlemmar: yrkesverksam, student och pensionär upp till 67 år.

Är du studentmedlem ingår även "Sjukkapitalförsäkring Student". Sjukdom eller ett olycksfall kan drabba vem som helst. En kortvarig sjukskrivning kanske inte påverkar ekonomin så mycket, men om sjukskrivningen blir långvarig kan det bli mer kännbart.

Erbjudande för nya medlemmar

Du kan som ny medlem välja att teckna ytterligare försäkringar till bra pris. Du ansluts automatiskt och Folksam bjuder på kostnaden de tre första månaderna. Därefter väljer du om du vill fortsätta ha försäkringarna.

• Följande försäkringar ingår i erbjudandet:
  • Livförsäkring
  • Olycksfallsförsäkring
  • Sjukförsäkring
  • Yrkesförsäkring för medlem i Vårdförbundet

Medlemsförsäkringar

Som medlem kan du även teckna följande försäkringar till förmånligt medlemspris:

• Sjukkapitalförsäkring
  • Diagnosförsäkring
  • Barn- och ungdomsförsäkring
  • Gravidförsäkring
  • Hemförsäkring
  • Seniorförsäkring
  • Hemförsäkring för student
  • Livförsäkring för student
  • Yrkesförsäkring för företagare

Vill du veta mer eller har några frågor?

Ovanstående försäkringar tecknas via försäkringsbolaget Folksam som Vårdförbundet samarbetar med. Tack vare samarbetet erbjuds du som medlem förmånliga priser men även Stick- och Skärskada som alltså ingår i ditt medlemskap.

Läs mer och teckna försäkringarna direkt hos Folksam eller ring direkt till Folksam/Vårdförbundet på telefon 0771-950 950, vardagar klockan 7.30-21.00 och helger 9.00-19.00.

Du kan också läsa mer om försäkringarna i dessa broschyrer:

Inkomstförsäkring

Som medlem i Vårdförbundet har du även marknadens bästa inkomstförsäkring. Den ingår i din medlemsavgift. Läs mer om inkomstförsäkringen här.