Dina förmåner och rabatter

Det lönar sig att vara medlem i Vårdförbundet. Du får bland annat en riktigt bra inkomstförsäkring, förmånliga rabatter på banktjänster och hotell och en unik stick- och skärskadeförsäkring hos Folksam.
  • Aktiviteter och utbildningar

Som medlem har du möjlighet att träffa andra medlemmar och förtroendevalda genom Vårdförbundets olika aktiviteter och utbildningar. Sök och se vad som händer nära dig.

• Barnmorska i historiska kläder i en stuga på Skansen

Barnmorskan på Skansen + Allsången

Bli en av de 100 medlemmar som går in kostnadsfritt på Skansen inkl VIP-Allsång! Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen. Datum: 3/7 samt 10/7. Gäller för 50 personer per datum.

• Bankerbjudanden

SEB och Danske Bank har förmånliga bankerbjudanden för dig som är medlem i Vårdförbundet.

• Böcker till rabatterat pris

Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på böcker från Bokus och Liber. Du kan också beställa boken "Genusyrsel och Normuppror" – gratis för medlemmar!

• Dina avtalade försäkringar

Ditt försäkringsskydd regleras både i lag och i kollektivavtal. Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet har du möjlighet att teckna en rad förmånliga försäkringar som kan ge dig och din familj skydd vid olika händelser. Inkomstförsäkringen och försäkringen Stick- och skärskada ingår automatiskt i ditt medlemskap.

• El

Som medlem i Vårdförbundet kan du teckna elavtal med billig och miljövänlig el via Bixia.

• Försäkringar hos Folksam

Som medlem i Vårdförbundet har du tillgång till en rad förmånliga försäkringar som kan ge skydd vid olika händelser. Inkomstförsäkringen och försäkringen ”Stick- och Skärskada” ingår automatiskt i ditt medlemskap. Som ny medlem erbjuds du även en kostnadsfri gruppförsäkring i tre månader.

• Rabatt på glas och porslin

Svenska Porslins- & Glasvaru AB erbjuder dig som medlem i Vårdförbundet 30 procent rabatt på produkter från nedanstående fabrikers kompletta sortiment.

• Hälsa och livsstil

Här hittar du erbjudanden för din hälsa. Just nu kan du anmäla dig till ett internat för tobaksavvänjning.

• Inkomstförsäkring - för din trygghet

Att bli av med jobbet påverkar ofta livet på flera plan, inte minst ekonomiskt. Med Vårdförbundets inkomstförsäkring kan du få upp till 80 procent av din tidigare månadsinkomst efter skatt. Detta gäller lön upp till 60 000 kronor i månaden. Vår inkomstförsäkring ger dig trygghet när du behöver den som bäst.