Dina förmåner och rabatter

Det lönar sig att vara medlem i Vårdförbundet. Du får bland annat en riktigt bra inkomstförsäkring, förmånliga rabatter på banktjänster och hotell och en unik stick- och skärskadeförsäkring hos Folksam.
  • Aktiviteter och utbildningar

Som medlem har du möjlighet att träffa andra medlemmar och förtroendevalda genom Vårdförbundets olika aktiviteter och utbildningar. Sök och se vad som händer nära dig.

• Bolån

Både SEB och Nordea har förmånliga erbjudanden på bolån för dig som är medlem i Vårdförbundet.

• Böcker till rabatterat pris

Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på böcker från Bokus och Liber. Du kan också beställa boken Genusyrsel och Normuppror – utan kostnad.

• Dina avtalade försäkringar

Ditt försäkringsskydd regleras både i lag och i kollektivavtal. Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet har du möjlighet att teckna en rad förmånliga försäkringar som kan ge dig och din familj skydd vid olika händelser. Inkomstförsäkringen och försäkringen Stick- och skärskada ingår automatiskt i ditt medlemskap.

• El

Som medlem i Vårdförbundet kan du teckna elavtal med billig och miljövänlig el via Bixia.

• Försäkringar hos Folksam

Som medlem i Vårdförbundet har du tillgång till en rad förmånliga försäkringar som kan ge skydd vid olika händelser. Inkomstförsäkringen och försäkringen ”Stick- och Skärskada” ingår automatiskt i ditt medlemskap. Som ny medlem erbjuds du även en kostnadsfri gruppförsäkring i tre månader.

• Rabatt på glas och porslin

Svenska Porslins- & Glasvaru AB erbjuder dig som medlem i Vårdförbundet 25 procents rabatt på produkter från nedanstående fabrikers kompletta sortiment.

• Hotellrum hos Nordic Choise Hotels, Comfort Hotel LT Room. Boka rum på www.nordicchoicehotels.se/

Hotellerbjudanden

Upplev en härlig helg eller några dagar på hotell. Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på hotellvistelser på Nordic Choice Hotels och Elite Hotels. Rabatten gäller under helger och lov. Du kan välja mellan olika hotell i både Skandinavien och Baltikum.

• Inkomstförsäkring - för din trygghet

Att bli av med jobbet påverkar ofta livet på flera plan, inte minst ekonomiskt. När a-kassans ersättningstak ligger mycket lägre än din tidigare inkomst kan det bli knepigt att få pengarna att räcka till. Vårdförbundet har ett avtal med Förenade Liv som ser till att inkomstförsäkringen ersätter upp till 80 procent av din tidigare månadsinkomst.

• Låneskydd

TCO, den fackliga centralorganisation som Vårdförbundet är medlem i, har förhandlat fram ett konkurrenskraftigt låneskydd som kan trygga din privatekonomi om du skulle bli arbetslös eller sjuk. Erbjudandet gäller för dig som har bolån eller medlemslån hos SEB.