Aktuellt i Örebro

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Är du nöjd med din lön?

Du som är medlem i Vårdförbundet avdelning Örebro är varmt välkommen till digitalt medlemsmöte. Vi pratar lön men även om andra frågor som är aktuella just nu.

• Välkommen till vårt digitala café

I december öppnar avdelning Örebros digitala café. Tillsammans pratar vi om det som är viktigt för dig som medlem. Det går bra koppla upp sig från fikarummet på jobbet med dina kollegor, eller om du föredrar att sitta själv går det lika bra.

• Webbinarium om försäkring och pension!

Pension är ett ämne som berör, men många av oss kanske tänker att det är långt dit... Och försäkringar kan lätt kännas som en djungel. Vad ingår i försäkringen, vad kan jag få hjälp med och vad har jag rätt till?

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Konst, kropp och motstånd

Välkommen på en digital föreställning med Stina Wollter

• Webbinarium: Förbered dig inför pensionen!

Webbinarium om pension och din framtid - i samarbete med KPA Pension och Pensionsmyndigheten. För dig som arbetar inom region eller kommun.

• Jobbar du på den bästa arbetsplatsen?

Är du röntgensjuksköterska? Nu har du chansen att fira dig och dina kolleger inom professionen. Nominera din arbetsplats/ditt arbetslag inför Internationella röntgensjuksköterskedagen.

• "Jävla skitsystem!" - en kväll om digital arbetsmiljö

Välkommen till en underhållande och tankeväckande föreläsning om det nya arbetslivet under digitaliseringen!

• Särskild information till er som arbetar eller är chef i privat verksamhet

Karin Nordén Persson och Nadya Lehto har uppdrag som regionala skyddsombud (RSO) i Vårdförbundet avdelning Örebro. Deras uppdrag är att stödja det systematiska arbetsmiljöarbetet på privata arbetsplatser.