Aktuellt i Örebro

• Vårdförbundsstipendier vårterminen 2019

Vårdförbundet Örebro delar ut stipendier till bästa kandidatuppsats i de program på Örebro universitet som läser till Vårdförbundets professioner. Detta är ett festligt tillfälle tycker vi i Vårdförbundet Örebro, för att vi brukar bli inbjudna till självaste examensdagen för att dela ut stipendierna.

• Information om nya avtalet

Den 13 och 14 juni  anordnas lunchtillfällen för dig som är förtroendevald om Vårdförbundets nya löneavtal. Vi ger information och det finns möjlighet att ställa frågor.

• Sommarhälsning!

Det är alltid en utmaning att sammanfatta det jag vill förmedla på några rader, men jag tänkte börja med att säga tack! Tack att du är medlem i avdelning Örebro. En avdelning som har många engagerade medlemmar och förtroendevalda. Det är tack var er, och att vi är många, som vi kan arbeta med de frågor som är viktiga för avdelningens medlemmar. Tack för allt engagemang, alla möten, alla diskussioner!

• Välkommen på förtroendevaldaträffar

Under vecka 38 och 39 bjuder vi in till eftermiddagsträffar för dig som är förtroendevald på arbetsplatsen.

• Bästa arbetsplatserna!

12 maj var det Internationella sjuksköterskedagen. På Vårdförbundet Örebro efterlyste vi nomineringar på temat ”Jobbar du på bästa arbetsplatsen?” Har du alldeles fantastiska kollegor som är sjuksköterskor eller barnmorskor, som är schyssta arbetskamrater, sprider god stämning och kanske driver ni kvalitetsarbete som gynnar patienterna?

• Tack för en intressant kväll

7 maj bjöd Vårdförbundet avdelning Örebro in till den populära aktiviteten pensionsinformation på City konferenscenter. Nästan 80 medlemmar deltog.

• Fikasugen?

Under den senaste rekryteringsutmaningen i Vårdförbundet kom avdelning Örebro tvåa. Allt tack vare er, för att ni vågade fråga kollegor, om de ville bli medlemmar i Vårdförbundet.

• Grattis BB! - bästa arbetsplatsen för barnmorskor

Vid firandet av Internationella Barnmorskedagen som infaller 5 maj vann BB avdelningen på USÖ nomineringen "Bästa arbetsplatsen för barnmorskor".

• Om livet i en sekt och sekters inflytande på samhället

27 maj bjuder vi in till vårens sista TCO-föreläsning. Denna gång får vi lyssna till en gripande föreläsning med Mariette Lindstein.

• Vårens chefsfrukostar

Under vecka 15 och 16 bjöd Vårdförbundet avdelning Örebro in våra medlemmar som är chefer eller ledare till våra populära frukostmöten.