Aktuellt i Örebro

• En illustration över fyrverkerier, tårtor och andra festligheter

Årsmöte och 40 årsfest

Styrelsen för Vårdförbundet avdelning Örebro bjuder in dig som medlem till årsmöte på Örebro slott den 10 oktober.

• En skyddsombuds/förtroendevalda

Möten för dig som är förtroendevald

Välkommen till höstens första eftermiddagsträffar för dig som är förtroendevald på arbetsplats. Vi kommer att prata samverkan, arbetsmiljö och ta upp aktuella frågor. Träffarna är öppna för alla förtroendevalda oavsett arbetsplats så välj det datum som passar dig bäst.

• Tre kvinnor som ler mot kameran

Välkommen på Karriärkvällen Taggad laddad och ny!

Missa inte vår karriärkväll för dig som är student eller ny i yrket. Tror du att du kommer att bli överbetald och underarbetad? Inte? Är du redan yrkesverksam och nyfiken på att testa en annan arbetsplats?

• En hög med mynt

Lön 2017

I samband med årets löneöversyn har vi fört dialog med samtliga arbetsgivarrepresentanter inom SKL området i avdelning Örebro. Inom privat och statliga sektor har vi inte samma möjlighet att möta arbetsgivare, eller ta del av löneutfall, så där sker löneprocessen lokalt.

• En prideflagga som vajar i vinden

Välkommen på höstens medlemsaktiviteter

Efter sommaren drar vi igång med en mängd roliga, spännande och inspirerande medlemsaktiviteter. Se till att redan nu boka in datumen, vi vill träffa dig och många av dina medlemskollegor. Vi ser fram emot Pride, en karriärkväll, en pensionsträff och en makalös fest i kombination med årsmötet.

• Två tjejer som som står framför en stor publik, där de visar upp vars ett diplom för bästa c-uppsats vid examination

Stipendium till bästa c-uppsats

I samband med examen delade vi ut stipendium till bästa c-uppsats! Själva vinnaren utses av examinerande lärare som har rätt kompetens att bedöma arbetet.

• Lovord, diplom och tårtkalas

I samband med yrkesdagarna fanns möjlighet att nominera en kollega som man anser borde föräras med diplom, tårta och hyllningar. Nomineringarna ramlade in till oss och efter ett gediget arbete enades vi om vinnarna.

• Ett stort antal förtroendevalda står upp i en sal

Lön hela dagen!

Lön var i fokus då 60 av länets förtroendevalda träffades under en heldag i maj.

• På BVC, två barn i förgrunden, en sjuksköterska vid ett skrivbord i bakgrunden

Örebro växer, men inte BVC

Örebro växer så det knakar. Befolkningstätheten har ökat med 58 % de senaste 25 åren vilket placerar Örebro kommun på en bronsplacering i tillväxtligan i landet. Men det räcker inte med att bygga bostäder. Med ett ökat antal bostäder följer att ökat antal människor och familjer vilket ställer krav på tillgång till vård, skola och omsorg.

• Med politiker på vandring i vården

Under ett par veckors tid har vi besökt olika verksamheter i Örebro kommun och Region Örebro Län tillsammans med förtroendevalda politiker från både kommun- och regionfullmäktige.