Aktuellt i Örebro

• Bioprojektorer mot rosa bakgrund.

Biokväll för chefer

Är du chef eller ledare och medlem i Vårdförbundet? Vi bjuder in dig och en chefs/ledarkollega som inte är medlem ännu till biokväll den 8 maj.

• Förtroendevald visar sin skylt

Är du förtroendevald, nyfiken och vill veta mer?

Är du nyfiken på ett utökat fackligt uppdrag? Avdelningsstyrelsen söker förtroendevalda som är intresserade av ett utökat fackligt uppdrag.

• Illustration: Utbildning av förtroendevalda.

Inbjudan till fortbildningsdag för dig som är förtroendevald

Lär dig mer om löneavtalet och löneprocessen tillsammans med Vårdförbundets förbundsombudsman och dina kollegor i avdelning Örebro! Onsdag den 31 maj träffas vi på Scandic Grand Hotel.

• Disktriktssköterska samtalar med äldre kvinnlig patient.

Vilken sjuksköterska förtjänar extra uppmärksamhet på Internationella Sjuksköterskedagen den 12 maj?

Den 12 maj är det dags att fira alla fantastiska sjuksköterskor i världen! Men visst finns det några som blänker lite extra? En alldeles underbar kollega som sprider god stämning eller bidrar till arbetsplatsens trivsel? Eller kanske en sjuksköterska eller chef som driver professionen framåt och alltid ser förbättringspotential?

• Barnmorska berättar om foldern Njut av din graviditet för två gravida kvinnor på kvinnokliniken på Kullbergska sjukhuset.

Vilken barnmorska vill du hylla på Internationella Barnmorskedagen den 5 maj?

Har du en alldeles fantastisk barnmorskekollega på ditt jobb, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Barnmorska!

• Höjda OB-ersättningar är positivt men ingen lönesatsning

Vårdförbundet ser positivt på Region Örebro läns förslag av höjning av OB ersättning, men vill förtydliga vårt förhållningssätt till lön och kompensation för obekväm arbetstid.

• Följ dina drömmar och håll fast vid din passion

Den 10 april är det dags för vårens andra föreläsning i samarbete med TCO. Denna gång får vi lyssna till Bea Uusma.

• Vem vill du hylla på Biomedicinska analytikerdagen?

Har du en alldeles fantastisk kollega på labbet, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Biomedicinska analytiker!

• INSTÄLLT! Våga pröva nya vägar i vård och omsorg!

Inspirationsseminarium för dig som företagsmedlem, entreprenör eller intresserad medlem! Vårdförbundet tillsammans med Coompanion - kooperativ utveckling och Region Västmanland bjuder den 21 mars in till en spännande dag! Är du företagsmedlem eller nyfiken på vad det innebär? Kom och träffa engagerade företagare som vågat ta steget att driva eget inom vård och omsorg.

• Våga fråga, våga vara korkad!

Den 27 mars är det dags för vårens första föreläsning i samarbete med TCO. Denna gång får vi lyssna till Jan Bylund.