Aktuellt i Örebro

• Årsmöte den 6 oktober – Save the date

Den 6 oktober är det årsmöte i avdelning Örebro – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Pensionsinformation med KPA - för chefer och ledare

Vårdförbundet i Örebro bjuder in dig som är chef eller ledare och är anställd inom kommun eller region, till en digital pensionsinformation den 26 maj, tillsammans med KPA. Du bör vara född 1985 eller tidigare. Vi vill hjälpa dig att öka dina kunskaper i att fatta trygga beslut kring din pension - det är din framtid det handlar om!

• Nominera en fantastisk Barnmorska!

Den 5 maj är det Internationella yrkesdagen för Barnmorskor! Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Nominera en fantastisk Sjuksköterska!

Den 12 maj är det Internationella yrkesdagen för Sjuksköterskor! Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Örebro!

• Digital mötesplats 21 april - för chef och ledare

Den 21 april klockan 08.30-10.00 är du som chef eller ledare, välkommen till en digital mötesplats. Ingela Holm, enhetschef för 1177 i Örebro fick starta upp en helt ny verksamhet under pandemin, smittspårningsenheten. Hon gästar oss och berättar om verksamheten och dess utmaningar. Du får också den senaste informationen från Vårdförbundet.

• Nominera en fantastisk Biomedicinsk analytikerkollega!

Den 15 april är det Internationella yrkesdagen för Biomedicinska analytiker! Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt. Både du och din kollega behöver vara medlemmar i Vårdförbundet. Om ni lottas ut som vinnare får ni båda två ett pris, samt fika till er arbetsplats!

• Digital mötesplats - för chef och ledare

Den 25 mars klockan 08.30-10.00 är du som chef eller ledare, välkommen till en digital mötesplats. Lina Molén och Marie Backlund, avdelningschefer på Barn- och ungdomskliniken USÖ, berättar om hur de arbetar med parledarskap - både möjligheter och utmaningar. Du får träffa andra chefs- och ledarkollegor och dessutom kan du vara med i en tävling med fina priser!

• Lönerevision 2019/2020

Här kommer en sammanställning av löneutfall gällande 2019 års lönerevision. Flera arbetsgivare blev färdiga med revisionen sent, vilket är en anledning att den utlovade sammanställningen dröjt.

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!