Aktuellt i Örebro

• Musikhjälpen i Örebro!

I år kommer Musikhjälpen till Örebro. Årets tema är "Barn i krig har rätt att gå i skolan". Musikhjälpen pågår mellan den 12 och 18 december. Den 15 december håller vi öppet hus i våra lokaler på Nygatan mellan klocka 13-16. Kom förbi och fika med oss.

• Medelmmar på röntgen i Karlskoga firar internationella röntgensjuksköterskedagen

Grattis alla röntgensjuksköterskor

Den 8 november firar vi internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor. I år besökte vi röntgensjuksköterskor på våra tre sjukhus och bjöd på fika.

• Sjuksköterska på sparkcykel svänger vänster längst bort i en korridor.

Örebros sommarenkät

Vården bedrivs dygnets alla timmar, året runt. Vår befolkning är i lika stort behov av vård under alla årstider, sommaren är definitivt inget undantag. Men vårdanställda behöver ha semester och självklart vill även de, som alla andra, ha ledigt när det är som ljusast, varmast och mest grönskande, tillsammans med vänner och familj.

• Välkommen på After Vård

Vårdförbundet bjuder in till after vård! Förra årets after vård blev en succé, då nära 120 medlemmar träffades på Pitcher´s för att umgås och bowla. Den här hösten bjuder vi in till after vård på tre orter; Karlskoga, Lindesberg och Örebro.

• Inbjudan till chefsluncher

Är du chefsmedlem i Vårdförbundet? Du vet väl att du alltid kan kontakta oss för stöd och rådgivning? Nu har vi i Vårdförbundet utvecklat inriktningen mot chefer och satsar på en ny organisation som precis håller på att stöpa sin form.

• Cirkeldiagram med tre bitar i rosa, gult och turkost. Den rosa har texten berättelsen, den gula har texten sammanhanget och den turkosa partnerskapet.

Fortbildningsdag för förtroendevalda med tema personcentrerad vård!

Hur kan vi ställa om vården så att personens förmågor och resurser tas till vara? Hur får vi jämlik hälso- och sjukvård?

• Skyddsombudets dag - Jobbets skyddsängel

Vet du vem som är skyddsombud på din arbetsplats? Om inte, ta reda på det! Varför? Det är ju hen som agerar skyddsängel på just ditt jobb och som övervakar arbetsmiljöarbetet på arbetsplatsen.

• Föreläsning med Sanna Bråding

Den 7 november är det dags för årets sista föreläsning i samarbete med TCO. Denna gång får vi lyssna till Sanna Bråding.

• Vinn choklad genom att fika

Vi utmanar dig som medlem i Vårdförbundet avdelning Örebro att delta och fika Fairtrade i årets stora Fairtrade-fika.

• Marcus Folkö Müntzing och Jonas Åkerman

Information från årsmötet i Örebro

Onsdagen den 5 oktober gick årets årsmöte av stapeln. Den här gången samlades vi på City Konferenscenter där 52 röstberättigade och engagerade medlemmar, med styrelse och valberedning inräknade, slog sig ner för att delta i mötet.