Aktuellt i Örebro

• Grattis Christina för utmärkelsen årets barnmorska!

På internationella barnmorskedagen som infaller 5 maj nominerades Christina Sjö, barnmorska på förlossningen USÖ, till årets barnmorska 2018 av kollegan Sofia Larsson.

• Örebrorapport från kongressen

Vårdförbundets kongress 2018 hölls på Bohusgården i Uddevalla, fyra dagar med bland annat diskussioner, val av förtroendeuppdrag och beslut.

• Grattis till årets sjuksköterskor!

I samband med internationella sjuksköterskedagen den 12 maj fanns möjlighet att nominera en sjuksköterskemedlem till årets sjuksköterska. I år utsågs en hel arbetsplats till årets sjuksköterskor. Grattis Rostahemmet!

• Grattis Rebecka och Sofia!

Förra veckan delade Vårdförbundet ut stipendium till bästa C-uppsats på Röntgensjuksköterskeprogrammet.

• Fikasugen?

Om du rekryterar en ny Vårdförbundsmedlem under maj 2018 så kommer vi och bjuder hela avdelningen på fika.

• Inbjudan till förtroendevaldaträffar i maj

Under vecka 22 är det dags för förtroendevaldaeftermiddagar. Vi kommer prata samverkan, arbetsmiljö och ta upp aktuella frågor.

• Grattis Vuokko!

Den 15 april var det Biomedicinska analytikerdagen. Då fanns möjlighet att nominera en fantastisk biomedicinsk analytiker.

• Tack för en givande medlemskväll!

Cirka 300 medlemmar kom till Vårdförbundets medlemskväll för att mingla, informeras och se den Oscarsnominerade filmen Lady Bird.

• Linnéa Claeson

"Dödshot och glitter" - föreläsning med Linnéa Claeson

Den 14 maj bjuder vi in till en TCO-föreläsning med Linnéa Claeson. Linnéa är handbollsproffset och föreläsaren som blev rikskändis när hon grundade det populära och mycket uppmärksammade Instagramkontot Assholesonline där hon medvetandegör sexuella trakasserier, näthat och bemöter kränkningar med en stor portion humor.

• Kort rapport från pensionsinformationen

5 april anordnade Vårdförbundet den populära pensionsinformationen, i år på Stora Hotellet. Nästan 70 medlemmar kom och lyssnade på Vårdförbundet, Pensionsmyndigheten och KPA.