• Medlemskväll med bio och skratt

Så var det åter dags för en efterlängtad medlemskväll. Ungefär 200 medlemmar träffades på Filmstaden i Örebro för att ta del av aktuell Vårdförbundsinformation, se film och äta popcorn. Det blev en härlig kväll med mycket skratt!

• Webbinarium om försäkring och pension

Välkommen på webbinarium om försäkringar och pension, där representant från Folksam pratar om våra medlemsförsäkringar, din pension, berättar om hur pensionssystemet ser ut och vad du faktiskt får för det du betalar!

• Nominera en fantastisk kollega!

Den 8 november är det Internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor! Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Späckad aktivitetshöst i Örebro

I höst kan du delta i webbinarium om pension och försäkringar, gå på bio och lära dig skriva motioner inför vårens kongress. Du kan också värva en kollega att bli medlem i Vårdförbundet - så bjuder vi medlemmarna på arbetsplatsen på smörgåstårta. Häng på!

• Pensionsinformation med KPA - för chefer och ledare

Vårdförbundet i Örebro bjuder in dig som är chef eller ledare och är anställd inom kommun eller region, till en digital pensionsinformation den 26 maj, tillsammans med KPA. Du bör vara född 1985 eller tidigare. Vi vill hjälpa dig att öka dina kunskaper i att fatta trygga beslut kring din pension - det är din framtid det handlar om!

• Nominera en fantastisk Barnmorska!

Den 5 maj är det Internationella yrkesdagen för Barnmorskor! Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Nominera en fantastisk Sjuksköterska!

Den 12 maj är det Internationella yrkesdagen för Sjuksköterskor! Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Örebro!

• Digital mötesplats 21 april - för chef och ledare

Den 21 april klockan 08.30-10.00 är du som chef eller ledare, välkommen till en digital mötesplats. Ingela Holm, enhetschef för 1177 i Örebro fick starta upp en helt ny verksamhet under pandemin, smittspårningsenheten. Hon gästar oss och berättar om verksamheten och dess utmaningar. Du får också den senaste informationen från Vårdförbundet.

• Nominera en fantastisk Biomedicinsk analytikerkollega!

Den 15 april är det Internationella yrkesdagen för Biomedicinska analytiker! Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt. Både du och din kollega behöver vara medlemmar i Vårdförbundet. Om ni lottas ut som vinnare får ni båda två ett pris, samt fika till er arbetsplats!