Aktuellt i Örebro

• Årsrapport 2015 avdelning Örebro

Varje år sammanfattar vi vår lokala verksamhet i en årsrapport. Ett kort sammandrag av årsrapporten kommer att lämnas på årsmötet. Vill du läsa hela årsrapporten hittar du den här.

• Påverka avdelning Örebros verksamhet 2017

Nu har du som är medlem möjlighet att påverka avdelning Örebros verksamhet 2016. Senast den 12 oktober behöver vi dina synpunkter.

• Valberedningens förslag

Inför fyllnadsvalet av 1 styrelseledamot har valberedningen intervjuat de nominerade och lämnar nu sitt förslag på vem de tycker ska väljas in i styrelsen.

• Viktig information om valen på årsmötet

Vår ordförande Sahra Strandberg väljer att avsluta sitt förtroendeuppdrag som ordförande för Vårdförbundet avdelning Örebro på årsmötet den 5 oktober. På grund av detta behöver val av ordförande ske.

• Nominera till avdelning Örebros valberedning

På årsmötet den 5 oktober 2016 kommer fyllnadsval till valberedningen att hållas. Fyllnadsval sker för att två ledamöter av valberedningen kommer att avsluta sina uppdrag i och med årsmötet. Valberedningen föreslår också för årsmötet att genom fyllnadsval öka antalet ledamöter från 6 till 8. Om årsmötet så beslutar är det fyllnadsval av fyra valberedare som ska genomföras på årsmötet.

• Inbjudan till Fairtradeutbildning

Är du intresserad av Fairtrade, mänskliga och fackliga rättigheter, schyssta villkor, få kunskap om och skapa engagemang för bland annat rättvis handel? Då kan du bli Fairtrade-ambassadör.

• Kallelse till avdelning Örebros årsmöte

Onsdag den 5 oktober öppnar vi upp dörrarna för årets årsmöte, denna gång på City Konferenscenter.

• Slut på rean - en annan vård är möjlig

"Hallå, hör ni oss? Hör ni att vi ropat, ropat länge?! Förtroendevalda barnmorskan Ami Sundén håller ett känsloladdat tal inför hundratals människor som samlats på Våghustorget en solig söndag i september som ger jubel, visslingar och applåder.

• Nytt flextidsavtal på gång

Vårdförbundet är på gång att teckna ett nytt flextidsavtal med Region Örebro län.

• En annan vård är möjlig

Nationell demonstration den 4 september

Den 4 september anordnas en nationell demonstrationsdag- självklart även här i Örebro. Manifestationen är partipolitiskt obunden och riktar sig till alla som arbetar inom vård och omsorg samt anhörig och patient och de som vill förändra vården.