Aktuellt i Örebro

• Välkommen på mingel och bowling på Pitcher's i Örebro

Efter arbete kommer After vård! Föregående år har vart en succé, då över 100 medlemmar träffats på Pitcher's i Örebro för att umgås och bowla. Vi hoppas att du vill komma den 21 november på vår medlemskväll med mingel och bowling.

• Tack till er som deltog på årsmötet

Den 9 oktober 2019 arrangerade Vårdförbundet Örebro årsmöte i Wilandersalen på Universitetssjukhuset i Örebro.

• Vinster med god arbetsmiljö

Vårdförbundet avdelning Örebro bjuder in chefsmedlemmar och förtroendevalda till temadag på Örebro slott den 4 december.

• Vårdförbundets chefsmedlemmar: se hit!

Vi inspireras, träffas och diskuterar aktuella frågor med varandra. Vi bjuder in till tre olika tillfällen i november.

• Jobbar du på den bästa arbetsplatsen?

Är du röntgensjuksköterska? Nu har du chansen att fira dig och dina kolleger inom professionen. Nominera din arbetsplats/ditt arbetslag inför Internationella röntgensjuksköterskedagen.

• "Ensam genom Iran - 184 mil av tillit"

Varmt välkommen till höstens första föreläsning i samarbete med TCO den 21 oktober. Vi får lyssna till Kristina Paltén som är äventyrare, ultralöpare, föredragshållare, coach och författare. Hon är den första kvinnan att springa ensam genom Iran, en sträcka på 1 840 kilometer.

• Månadens förtroendevald

Har du en fantastisk förtroendevald på din arbetsplats? Eller på den klinik du tillhör? Ta chansen att uppmärksamma hen genom att föreslå hen till Månadens förtroendevald!

• Om sifferlöst, LOK:ar, löneöversyn och lönesamtal

Vi får många frågor kring HÖK 19, det nya avtalet för dig anställd i region kommun och kommunalt bolag. Just nu pågår arbetet för fullt med att träffa lokala avtal och att genomföra löneöversynen enligt det nya avtalets prioritering av erfarna och särskilt yrkesskickliga. Här försöker vi svara på de vanligaste frågorna och reda ut några oklarheter.

• Välkommen på årsmöte!

Ta chansen att påverka - kom till årsmötet den 9 oktober. Vi bjuder på baguetter, mingel och underhållning i världsklass med den aktuella standupkomikern Marika Carlsson.

• Välkommen på medlemscafé

Vårens succé är tillbaka! Varmt välkommen till våra populära medlemscaféer.