Vår-Råd och Lokal Fokusdag

Vi lever fortsatt i en märklig tid där det mesta är annorlunda och inte mycket är sig likt. Som förtroendevald är du otroligt viktig för både dina kollegor, din arbetsplats och för Vårdförbundet.

För att kunna träffas och fylla på kunskaperna, byta erfarenheter och idéer med varandra har vi fått ställa om till digitala möten. Här kommer inbjudan till två aktiviteter för dig som är förtroendevald i Blekinge.

Vår-Råd 20 april

Som förtroendevald har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet.

Med anledning av pandemin blir vårt årligen återkommande vårinternat istället ett endags digitalt Vår-Råd.

Vi fyller på med kunskap, inspiration och engagemang för att kunna ge oss medlemmar, vården och arbetsgivarna i länet förutsättningar för en bra hälso- och sjukvård. Tillsammans pratar vi om aktuella ämnen som Hök -19, arbetsmiljö och om omställning mot nära vård.

Läs mer och anmäl dig HÄR

Lokal Fokusdag 11 maj

Du har ett av våra viktigaste uppdrag - sträck på dig!

När du valts till ny förtroendevald på din arbetsplats erbjuder vi dig att delta i en lokal Fokusdag. Fokusdag är ett utbildningskomplement till den fackliga grundutbildning du genomgår som ny förtroendevald på din arbetsplats. Du väljer själv om du vill delta i Fokusdag före eller efter att du genomfört den fackliga grundutbildningen.

Läs mer och anmäl dig HÄR

Varmt välkommen!