Medlemsföreläsning med Linnéa Claesson

Linnéa Claesson

Får vi presentera välkända Linnéa Claesson!Linnéa Claeson är före detta professionell handbollsspelare, kolumnist på Aftonbladet och en flitig förespråkare för rättvisa och hänsyn. Hon är känd för att vara grundare av Instagramkontot Assholesonline, där hon medvetandegör sexuella trakasserier och näthat. Hon har där cirka 300.000 följare.

Linnéa sprider även detta budskap i Aftonbladet och i sina föreläsningar. Linnéa bemöter ofta kränkningar hon blir utsatt för med humor och hennes nätinlägg har spridits över hela Sverige samt i våra grannländer.

I media skriver Linnéa mycket om feminism, civilkurage, jämställdhet, diskriminering, antirasism, hbtq-frågor och social utsatthet. Det är inom dessa områden hon föreläser.

Linnéa Claesons föreläsningar är inspirerande och ligger verkligen i tiden. Hon uppmanar ständigt till kamp mot trakasserier i alla dess former och får alltid åhörarna att tänka till kring sitt eget och omgivningens beteende.

Begränsat antal platser, så skynda att anmäla dig! Vi bjuder på frukt.

Anmälan!