Nominera till årets förtroendevald!

Har du en förtroendevald på din arbetsplats som gör ett fantastiskt arbete? Du som medlem har nu en unik möjlighet att lyfta fram den förtroendevalda på din arbetsplats, till att bli årets förtroendevald i avdelning Blekinge!

Att vara förtroendevald är en viktig uppgift och utgångspunkten för uppdraget finns i medlemmarnas gemensamma samtal om vad ni vill förändra och förbättra i arbetet, på arbetsplatsen, i yrkena och inom vården. Vårdförbundets vision och idéprogram ger vägledning och uttrycker viktiga gemensamma mål. En engagerad förtroendevald påverkar på arbetsplatsen, stöttar sina kollegor och är bollplank till arbetsgivaren och åter till Vårdförbundet. En förtroendevalds insats har stor betydelse.

Vi vill visa på betydelsen av en engagerad förtroendevald som gör skillnad och vill stimulera till fortsatt goda insatser, genom att utse årets förtroendevald. Priset delas ut på årsmötet i oktober och du har till den 11 september på dig att nominera den förtroendevald som du tycker har utmärkt sig på ett positivt sätt under året!

Nominera genom att fylla i formuläret här nedan senast den 11 september. Vinnaren väljs ut av avdelningsstyrelsen och presenteras på årsmötet.