Aktuellt i Blekinge

• Årsmötesprotokoll

Här kan du ta del av protokollet från årsmötet 2017

• Nattbesök

Denna vecka har vi varit runt på flertalet avdelningar på Blekingesjukhuset för att träffa de medlemmar som vi inte alltid träffar på dagarna!

• Flera personer sitter och äter frukost tillsammans och diskuterar

Givande frukostmöte med politiker

Idag har styrelsen i avdelning Blekinge haft frukostmöte med några av länets politiker, från både landsting och kommun.

• Detaljbild av sjuksköterskekläder med skylt med texten förtroendevald och skyddsombud

Skyddsombudets dag

Idag är det skyddsombudets dag! Det vill vi uppmärksamma genom att påminna om vad skyddsombudets uppdrag innebär.

• Några persone som sitter kring ett konferensbord och lyssnar på två personer som står framför en whiteboard

Hur blir vi fler?

Avdelning Blekinge hade under onsdagen besök av medarbetare från nationella kansliet, som arbetar med medlemsväxt.

• Två personer som tagit emot stipendium vid årsmötet 2017 samt två representanter från avdelning Blekinges styrelse

Utdelning av stipendium

På avdelning Blekinges årsmöte delades stipendium ut för C-uppsats till Eva Hallström och Victoria Reinholdsson samt för D-uppsats till Helén Dellqvist och Ulrika Bernow Johansson.

• Årsmöte 2017

Avdelning Blekinge hade årsmöte tordagen den 5 oktober på Eriksberg. Medlemsdeltagandet var rekordstort.

• Flera människor som sitter kring dukade småbord och pratar och skrattar

Inbjudan till karriärkväll

Vi bjuder in dig som är student och medlem i Vårdförbundet till en karriärkväll där vi hjälps åt att förbereda dig inför din kommande karriär!

• Biobiljett

Biokvällar i november

Under Vårdförbundsvecka, vecka 47, bjuds du som medlem i Vårdförbundet avdelning Blekinge in till biokvällar. Biokvällar arrangeras vid tre tillfällen under två dagar. Du kan gå på bio i Karlshamn, Ronneby eller Karlskrona och se filmen ”Vilken jävla cirkus”, av Helena Bergström.

• Gymnastiksko

After Work Out

Välkomna till Vårdförbundets medlemsaktivitet After Work Out! Det finns två tillfällen att delta, dels 27 september i Karlskrona och dels 28 september i Karlshamn. För att hjälpa andra måste vi också må bra själva. Vårdförbundet avdelning Blekinge tror att träning kan stärka både vår fysiska och psykiska hälsa och är en viktig del av ett hållbart yrkesliv.