Aktuellt i Blekinge

• Tre kvinnor som sitter och samtalar. I bakgrunden fler människor som står upp och pratar i grupper

Utbildningar 2017 för dig som ny förtroendevald!

Nu kan du som är ny förtroendevald anmäla dig till introduktionsdag och grundutbildning för 2017.

• Tårta med texten Internationella mansdagen

Internationella mansdagen

Idag, den 19 november, uppmärksammar och firar vi i Vårdförbundet avdelning Blekinge den Internationella mansdagen.

• Grattis alla röntgensjuksköterskor!

Grattis alla röntgensjuksköterskor på er internationella yrkesdag!

• Välkommen till karriärkväll!

Vi bjuder in dig som är student och medlem i Vårdförbundet till en karriärkväll där vi hjälps åt att förbereda dig inför din kommande karriär.

• På årsmötet den 6 oktober 2016 korades två stipendiater för bästa C- och D-uppsats

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut ett stipendium till sjuksköterskestuderande vid Blekinge Tekniska Högskola. Stipendiesumman är 10 000 kr och utgör en belöning för ett väl genomfört examensarbete inom ämnesområdet omvårdnad. Årets stipendiater heter Maria Laursen och Linda Georgio.

• Biokvällar

Ta chansen att träffa kollegor, mingla och se en bra film i höstmörkret!

• Nytt kollektivavtal om nattarbetstid

Landstinget Blekinge och Vårdförbundet har slutit ett nytt kollektivavtal om nattarbetstid. Det nya avtalet ska ge dem som jobbar natt bättre möjligheter till ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Det tidigare avtalet har funnits sedan 2012 och sedan dess har Landstinget och Vårdförbundet haft en dialog kring hur det kan utvecklas. Bland annat har ny forskning kring hur skift- och nattarbete påverkar välmåendet varit viktiga inslag i diskussionerna.

• Förtroendevalda som sitter i en konferenssal och lyssnar på en föreläsare (med ryggarna emot fotografen)

Avdelningsråd i Ronneby

Vi träffade våra förtroendevalda på Ronneby Brunnshotell för diskussioner om intressanta och aktuella ämnen.

• Vill du vara med och påverka?Nominera till val av avdelning Blekinges valberedning!

Genom ditt engagemang som valberedare är din uppgift att ta fram förslag till en styrelse och kongressombud som ska leda arbetet för att förbättra vården och förutsättningarna för våra fyra yrken. Som valberedare får du möjlighet till en unik inblick i hur Vårdförbundet arbetar för att utveckla vården i Blekinge.

• Välkommen på After workout!

För mycket av det goda i sommar? Blev det inte så mycket motion som du planerat under semestern? Det gör inget, nu har du chansen att komma igång!