Aktuellt i Blekinge

• Välkommen på examenslunch för studenter!

Vårdförbundet bjuder in våra framtida kollegor till examenslunch.Vi har varit en del av er utbildning, och vi vill fortsätta vara en del när ni nu tar klivet in i yrkeslivet.

• röntgensjuksköterska

Grattis alla röntgensjuksköterskor!

Det var den 8 november 1895 som Wilhelm Röntgen gjorde den upptäckt som kom att både revolutionera sjukvården och ge honom ett Nobelpris. 123 år senare firas Röntgensjuksköterskans dag över hela världen.

• höstlöv

Höstmys på hotell

Varför inte lyxa till det med några dagar på hotell i höst? Som medlem i Vårdförbundet har du rabatt på hotellvistelser på Nordic Choice Hotels och Elite Hotels. Rabatten gäller under helger och lov. Du kan välja mellan många olika hotell i både Skandinavien och Baltikum.

• Tre leende kvinnor

Grattis alla Skyddsombud!

Vi firar skyddsombudens dag för att uppmärksamma och synliggöra deras viktiga uppdrag. Skyddsombuden arbetar för att utveckla en bra arbetsmiljö, det gäller både den sociala och organisatoriska arbetsmiljön. De vakar över att arbetsgivaren uppfyller kraven i arbetsmiljölagen. Skyddsombuden kan begära att arbetsgivaren genomför åtgärder för att åstadkomma en bra arbetsmiljö

• Det är dags att välja förtroendevald på arbetsplatsen

Från årsskiftet börjar en ny mandatperiod för uppdraget som förtroendevald på arbetsplats. Varför engagera sig fackligt? Jo, därför vi tycker det är viktigt med en arbetsplats där alla mår bra. Det är medlemmarna som är Vårdförbundet och tillsammans formar verksamheten.

• Välbesökt och engagerat vid årsmötet

Många medlemmar i avdelning Blekinge kom och engagerade sig i årsmötet - årets viktigaste demokratiska möte!

• Pristagare Vårdförbundspriset 2017. På Vårdgalan 20 oktober.  Alla slutkandidater samt SIneva Ribeiro och Anders Ydenius Folksam.

Välkommen till Vårdgalan 2018!

Välkommen att anmäla dig till Vårdgalan och inspireras av vinnarna av Vårdförbundspriset, Årets vårdchef samt det nyinstiftade priset till Årets studenthandledare. Vårdgalan äger rum den 9 november i Stockholm.

• En kvinna som lyfter sin högra arm och hand med knuten näve

Stå upp för aborträtten 28 september

Den 28 september är det aborträttens dag och det vill vi uppmärksamma. Ta en bild, dela den i sociala medier och lägg till taggen #ståuppföraborträtten.

• Bild på några av vårdförbundets trycksaker

Chef- och ledarinternat

Äntligen dags för årets chef- och ledarinternat på Stufvenäs Gästgiveri!

• Biokvällar under v 47

Medlemmar! Något att se fram emot när höstrusket kommer. Under Vårdförbundsveckan, vecka 47, bjuds du som medlem i Vårdförbundet avdelning Blekinge in till biokvällar.