Aktuellt i Blekinge

• Två personer som tagit emot stipendium vid årsmötet 2017 samt två representanter från avdelning Blekinges styrelse

Utdelning av stipendium

På avdelning Blekinges årsmöte delades stipendium ut för C-uppsats till Eva Hallström och Victoria Reinholdsson samt för D-uppsats till Helén Dellqvist och Ulrika Bernow Johansson.

• Årsmöte 2017

Avdelning Blekinge hade årsmöte tordagen den 5 oktober på Eriksberg. Medlemsdeltagandet var rekordstort.

• Flera människor som sitter kring dukade småbord och pratar och skrattar

Inbjudan till karriärkväll

Vi bjuder in dig som är student och medlem i Vårdförbundet till en karriärkväll där vi hjälps åt att förbereda dig inför din kommande karriär!

• Biobiljett

Biokvällar i november

Under Vårdförbundsvecka, vecka 47, bjuds du som medlem i Vårdförbundet avdelning Blekinge in till biokvällar. Biokvällar arrangeras vid tre tillfällen under två dagar. Du kan gå på bio i Karlshamn, Ronneby eller Karlskrona och se filmen ”Vilken jävla cirkus”, av Helena Bergström.

• Gymnastiksko

After Work Out

Välkomna till Vårdförbundets medlemsaktivitet After Work Out! Det finns två tillfällen att delta, dels 27 september i Karlskrona och dels 28 september i Karlshamn. För att hjälpa andra måste vi också må bra själva. Vårdförbundet avdelning Blekinge tror att träning kan stärka både vår fysiska och psykiska hälsa och är en viktig del av ett hållbart yrkesliv.

• Sex kvinnor som sitter kring ett konferensbord

Höstens program är igång

Nu är vi igång med höstens program och hade igår en introduktionsutbildning för våra nya förtroendevalda.

• Människor som sitter vid ett konferensbord

Sista chansen att nominera!

Avdelning Blekinge har förlängt tiden för dig att kunna nominera inför årsmötet. Sista dagen är nu den 4 september.

• En man och två kvinnor sitter i en utbildningssal

Sista dagarna att nominera!

Ta vara på din chans att påverka genom att nominera vilka du vill ska sitta i styrelsen, i valberedningen och vara kongressombud.