Aktuellt i Blekinge

• Biobiljett

Biokvällar i november

Under Vårdförbundsvecka, vecka 47, bjuds du som medlem i Vårdförbundet avdelning Blekinge in till biokvällar. Biokvällar arrangeras vid tre tillfällen under två dagar. Du kan gå på bio i Karlshamn, Ronneby eller Karlskrona och se filmen ”Vilken jävla cirkus”, av Helena Bergström.

• Gymnastiksko

After Work Out

Välkomna till Vårdförbundets medlemsaktivitet After Work Out! Det finns två tillfällen att delta, dels 27 september i Karlskrona och dels 28 september i Karlshamn. För att hjälpa andra måste vi också må bra själva. Vårdförbundet avdelning Blekinge tror att träning kan stärka både vår fysiska och psykiska hälsa och är en viktig del av ett hållbart yrkesliv.

• Sex kvinnor som sitter kring ett konferensbord

Höstens program är igång

Nu är vi igång med höstens program och hade igår en introduktionsutbildning för våra nya förtroendevalda.

• Människor som sitter vid ett konferensbord

Sista chansen att nominera!

Avdelning Blekinge har förlängt tiden för dig att kunna nominera inför årsmötet. Sista dagen är nu den 4 september.

• En man och två kvinnor sitter i en utbildningssal

Sista dagarna att nominera!

Ta vara på din chans att påverka genom att nominera vilka du vill ska sitta i styrelsen, i valberedningen och vara kongressombud.

• Fem civilklädda kvinnor som sitter vid ett konferensbord

Höstens utbildningar

Nu är det dags att börja kika på vilka utbildningar vi erbjuder under hösten.

• Arkivmappar

Besök på Blekingearkivet

Den 19 juni besökte vi Blekingearkivet i Bräkne-Hoby. Blekingearkivet är länsarkiv för enskild sektor och tar hand om organisationers material och skapar utifrån det ett relevant och användbart historiskt förenings-/företagsarkiv.

• After work out

Igår ordnade avdelning Blekinge After work out både i Karlskrona och i Karlshamn.