Aktuellt i Blekinge

• Bild på några av vårdförbundets trycksaker

Chef- och ledarinternat

Äntligen dags för årets chef- och ledarinternat på Stufvenäs Gästgiveri!

• Biokvällar under v 47

Medlemmar! Något att se fram emot när höstrusket kommer. Under Vårdförbundsveckan, vecka 47, bjuds du som medlem i Vårdförbundet avdelning Blekinge in till biokvällar.

• klocka

Superrea på klockor

Nu ligger våra klockor på ”superrea” i medlemsbutiken – 10 kr styck.

• Margot Wallström talar på ett torg i Karlskrona

Margot Wallström på besök i Karlskrona

Vi fortsätter vår turné där vi besöker politiker i länet och igår hade vi möjlighet att få möta vår utrikesminister Margot Wallström när hon var på Stortorget i Karlskrona och höll tal.

• Tre personer ur avdelning Blekinges styrelse ler och sträcker fram brochyrer om Vårdförbundet

Inför valet 2018

Vård i världsklass-för alla. Nu ger vi oss ut till valstugorna i länet med valmanifestet i högsta hugg.

• Skriv en motion till Avdelning Blekinges årsmöte 2018

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Fyra studenter på bibliotek

Stipendium kandidat - samt magisteruppsats

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5000 kronor till en kandidat och en magisteruppsats. Glöm inte att ansöka senast den 30 juni!

• 100 biljetter till "Barnmorskan på Skansen"

Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen.

• Kongress 2018

Nu är Vårdförbundets kongress 2018 igång. Följ oss gärna på Facebook under Vårdförbundet avdelning Blekinge, och Instagram under vfblekinge!

• Välkomna att delta i årets Event!

Årets Prideparad i Karlskrona äger rum lördagen den 2 juni. Ta med dig dina vänner, kollegor eller studiekamrater.