Strejken har upphört då vi har skrivit nytt avtal med SKR/Sobona. Här hittar du info om konfliktersättning.

 

Jag har inte fått min konfliktersättning. Vad gör jag nu?

Här hittar du svaret på din fråga.

Registrera dig för konfliktersättning 

OBS! Det är bara du som varit varslad om strejk som ska registrera dig för konfliktersättning.

  1. Kontrollera dina uppgifter så vi vet vilken arbetsplats du jobbar på och säkerställ att vi har ditt privata telefonnummer och mejladress.  

  2. För att få konfliktersättning från Vårdförbundet behöver du logga in i tjänsten Konfliktersättning

Där ska du uppdatera dina uppgifter om bland annat lön och lägga till ditt konto för utbetalning. För dig med skyddad identitet finns en särskild instruktion, som du hittar här.

Vi rekommenderar att du använder tjänsten via en dator (ej mobil). 
Läs mer om hur du registrerar dig.  
För att använda tjänsten för Konfliktersättning behöver du identifiera dig med mobilt BankID, BankID på fil eller Freja eID. Om du saknar den möjligheten behöver du ringa Vårdförbundets rådgivning

Vanliga frågor och svar om konfliktersättning
Vanliga frågor och svar om strejk

Är du förtroendevald?

Om du är förtroendevald och behöver mer information gällande strejken eller råd och stöd, hittar du det här.  Du behöver logga in för att nå sidorna.