Som förtroendevald har du ett viktigt uppdrag. Du har inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans kan vi påverka i frågor kring arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Vårdförbundet lägger motbud till SKR och Sobona

Under onsdagen fick Vårdförbundet nya avtalsförslag gällande SKR respektive Sobona. Vårdförbundets förbundsstyrelse har tackat nej eftersom de fortsatt inte möter förbundets yrkanden. Samtidigt har Vårdförbundet lagt ett motbud som SKR och Sobona ska svara på senast klockan 11 den 25 april. Nås ingen uppgörelse träder blockad i kraft för 63 000 medlemmar samma dag klockan 16.00.

Vårdförbundet varslar om övertidsblockad

Vårdförbundet har varslat om konfliktåtgärder för medlemmar i samtliga regioner och fyra kommunala bolag i Stockholm. Varslet består av övertidsblockad, mertidsblockad och nyanställningsblockad och omfattar omkring 63 000 medlemmar.

Värva en medlem per förtroendevald

Nu är det avtalsrörelse och vi vill bli ännu fler. Därför har Sineva gett oss en inspirerande utmaning – att vi förtroendevalda värvar minst en medlem var under avtalsrörelsen.

Välkomna nya kollegor med välkomstkit!

Vet du att du kan beställa välkomstkit gratis i medlemsbutiken? Var alltid redo att presentera dig och Vårdförbundet!

Uppdraget som förtroendevald

Som förtroendevald är du med och påverkar i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.