Som förtroendevald har du ett viktigt uppdrag. Du har inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans kan vi påverka i frågor kring arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Vårdförbundet utökar strejkvarsel

Vårdförbundet har idag, 28 maj, varslat om utökad strejk för ytterligare runt 1 900 medlemmar. Det nya varslet omfattar omkring 170 arbetsplatser och innebär att region Värmland och region Västmanland också varslas om strejk. I de sedan tidigare varslade regionerna samt på Danderyds sjukhus och Södersjukhuset utökas varslet. Strejken i det nya varslet inleds den 11 juni klockan 11.00.

Information om konflikten för förtroendevalda

Här hittar du som är förtroendevald information om det senaste kring konflikten och hur du berörs.

Värva en medlem per förtroendevald

Nu är det avtalsrörelse och vi vill bli ännu fler. Därför har Sineva gett oss en inspirerande utmaning – att vi förtroendevalda värvar minst en medlem var under avtalsrörelsen.

Välkomna nya kollegor med välkomstkit!

Vet du att du kan beställa välkomstkit gratis i medlemsbutiken? Var alltid redo att presentera dig och Vårdförbundet!

Uppdraget som förtroendevald

Som förtroendevald är du med och påverkar i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.