Vanliga frågor och svar
- Start
- Hur ansöker jag som saknar BankID om konfliktersättning?
Hur ansöker jag som saknar BankID om konfliktersättning?
Du som är medlem och saknar mobilt BankID, BankID på fil eller Freja eID behöver ringa in till Vårdförbundets rådgivning.
Innan du ringer oss så behöver du vara registrerad som yrkesverksam medlem. Om du vet med dig att du inte är registrerad som yrkesverksam medlem, ring först in till våra medlemshandläggare. De har öppet vardagar mellan kl 9:00-11:00 och 14:00-16:00 knappval 1: Vårdförbundets rådgivning. Följ därefter instruktionen nedan.
Innan du ringer till oss så vill vi att du förbereder och har följande uppgifter till hands under samtalet:
Bank och kontonummer
Dina tre senaste lönespecifikationer: Du behöver ha lönespecifikationerna till hands. Samt räkna ut genomsnittsersättningen för dina rörliga inkomster som exempelvis OB-ersättning och jour-och beredskapsersättning. Om du är timanställd så räknar du ut din genomsnittslön baserat på dessa tre lönespecifikationer.
En privat mailadress som du har tillgång till utanför arbetet.
Endast medlemmar i Vårdförbundet har rätt till konfliktersättning under strejken.
Har du inte hunnit bli medlem än?