Aktuellt i Stockholm

• Barnmorskan på Skansen + Allsången

Bli en av de 100 medlemmar som går in kostnadsfritt på Skansen inkl VIP-Allsång! Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen. Datum: 3/7 samt 10/7. Gäller för 50 personer per datum.

• Du som är barnmorskemedlem – 5 juni möts vi för nätverkande med bland andra Sineva Ribeiro

Ta en kollega under armen och kom och träffa Sineva Ribeiro och Ann Johansson, nuvarande ordförande och vice ordförande i Vårdförbundet.

• Sjuksköterska och medlem i Vårdförbundet?

Missa inte chansen att äta lunch med kollegor och diskutera yrkesfrågor!

• Välkommen till en heldag för dig som är förtroendevald på arbetsplats

Vi vill bjuda in dig som är förtroendevald till en heldag tisdag den 5 juni kl. 9-16.

• Är du en av vinnarna i vår tävling om sommarsemester?

Roligt att du och så många med dig gillar våra tävlingar!

• Gå en dag i mina skor

Vill du bjuda in en politiker att följa med dig under en dag på din arbetsplats? Om en politiker får prova på hur det är att jobba i våra yrken så kan vi få bättre möjlighet att diskutera hur viktig vår kunskap är och att vårt arbete måste värderas högre. En dag tillsammans med en politiker ger dig möjlighet att föra dialog om hur din dagliga verksamhet ser ut och vad som behövs för att den ska kunna förbättras.

• Sommaren är snart här – tips från en ombudsman

Snart är sommaren här igen och det innebär en ofta efterlängtad ledighet. Men när du går på semester, kommer andra att jobba istället för dig. Och när du jobbar kommer du att kunna få andra kollegor än du är van vid. För att vården ska fungera på ett bra sätt och att du och dina kollegor har en bra arbetsmiljö, krävs god planering. För bästa resultat behövs gemensamt arbete där ni alla får vara delaktiga.

• Huddingeakuten semesterplanerar – hur går det till?

Vid Karolinska Huddinges akutmottagning har samtlig personal fått önska sommarsemester, dock med inrådan att lägga en annan period än föregående år, för att slippa få sin period flyttad.

• Tävling

Hur många veckors sammanhängande semester har du rätt till under sommaren, enligt semesterlagen?

• Ta chansen att påverka våra politiker inför valrörelsen

Under våren har avdelningsstyrelsen träffat företrädare från de politiska partierna inom Stockholms läns landsting. Syftet med dessa möten var att föra dialog om vad hälso- och sjukvården behöver för att fungera bra inom SLL.