Aktuellt i Stockholm

• En lyckad dag med Personcentrerad kommunikation

Den 16 maj bjöd avdelningarna Gotland, Södermanland, Uppsala och Stockholm in chefer till en heldag som handlade om Personcentrerad kommunikation, som hölls av Ulrika Antonsson från Sensus som är utbildad kommunikatör och certifierad coach.

• Grattis Lotten Elgholm, du är utnämnd till en fantastisk sjuksköterskekollega!

För ett tag sen efterfrågade vi din hjälp, vi ville att du skulle nominera en fantastisk kollega inför internationella sjuksköterskedagen. Vi efterfrågade nomineringar på personer som bidrar till yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt, samt bidrar till att skapa god stämning och kamratskap på arbetsplatsen.

• Fika fairtrade med Vårdförbundet 11-13 maj

Delta i World Fairtrade Challenge med Vårdförbundet den 11-13 maj. Fika med dina arbetskamrater och förtroendevalda och sätt fokus på Fairtrade-märkta produkter.

• Macrons Frankrike och det nya Europa

Café Europa arrangeras av TCO Stockholms län för medlemmar i TCO-förbunden. Under kvällen kommer vi att få veta mer om vilket Frankrike har röstats fram och vilka konsekvenser valresultatet har för Frankrike, hela EU, och inte minst oss i Sverige.

• Sjuksköterska och medlem i Vårdförbundet?

Missa inte chansen att äta lunch med kollegor och diskutera yrkesfrågor!

• Vikten av att få arbeta med det en brinner för

Jag heter Anette Lind, är 48 år, tvåbarnsmamma, sambo och bor i radhus. Alltså ganska ”vanlig” enligt statistiken. Förutom denna vanlighet är jag även sjuksköterska. 1992 tog jag min sjuksköterskeexamen på Röda Korsets sjuksköterskeskola, året då skolan firade 125 år, och många i min klass var uppklädda med Röda Korsets högtidsdräkt, så även jag.

• Grattis Eva Rosenblad, du är utnämnd till en fantastisk barnmorskekollega!

För ett tag sen efterfrågade vi din hjälp, vi ville att du skulle nominera en fantastisk kollega inför internationella yrkesdagen. Vi efterfrågade nomineringar på personer som bidrar till yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt, samt bidrar till att skapa god stämning och kamratskap på arbetsplatsen.

• Jag är barnmorska. Känn på det!

I dryga 15 år har jag kunnat säga det; jag är barnmorska. Det känns fortfarande speciellt och ofta väcker det också något speciellt hos den jag säger det till. De flesta människor har någon uppfattning om eller relation till en barnmorska.

• Grattis Stockholm – här finns stolthet, glädje och kompetens

Vid fyra tillfällen under året firas våra internationella professionsdagar. I april firar vi biomedicinska analytiker, i maj barnmorskor och sjuksköterskor och i november avslutar vi med röntgensjuksköterskor.

• Barnmorska och medlem i Vårdförbundet?

Missa inte chansen att äta lunch med kollegor och diskutera yrkesfrågor!