Aktuellt i Stockholm

• Rollspel om barnmorskan + Allsång på Skansen - Gratis!

Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen in till ett besök på Skansen! Du får en guidad tur genom det historiska rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på generalrepetition av Allsång på Skansen. Inträde ingår. Det är begränsat antal platser, så anmäl dig redan idag!

• Skriv en motion till årsmötet 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Vårdförbundet på Järvaveckan - diskuterar hälsa genom samarbete mellan föreningar och vårdproffs

Vårdförbundet arrangerar seminarium på Järvaveckan och finns på plats i TCO:s tält för samtal. Du som är medlem, politiker eller bara nyfiken, kom och påverka, samtala och driv utvecklingen av en mer jämlik vård och hälsa till alla.

• Semester och ledighet

Att vara ledig ibland är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag. Kontakta Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 om du har frågor som du inte får svar på här, eller om undrar vad som gäller just dig och din arbetsplats.

• Inkomna nomineringar till extra årsmöte 2019

Här nedan publiceras inkomna nomineringar efterhand som kandidaten har tackat ja till att bli nominerad. Sista nomineringsdag är den 20 juni. Kandidaterna kommer i alfabetisk ordning. Presentationer över de nominerade kommer att läggas ut löpande längre fram. (Uppdaterad 2019-06-18)

• Viktiga tips inför sommaren till dig som är förtroendevald

Som förtroendevald och skyddsombud har du en nyckelroll i arbetsmiljöarbetet. Som organisation är det vår uppgift att ge dig stöd och kunskap för att du ska känna dig trygg i ditt uppdrag. I detta brev vill vi ta upp viktiga frågor du bör lyfta, verktyg du kan använda dig av och var du kan söka mer information.

• Nominera till avdelning Stockholms styrelse

Hösten 2019 ska det genomföras ett extra årsmöte med fyllnadsval till avdelningsstyrelse genom webbomröstning. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdraget.

• Är du en av vinnarna i vår tävling?

Roligt att du och så många med dig gillar våra tävlingar!

• Sjuksköterska? Vi bjuder på lunch!

Missa inte chansen att äta lunch med kollegor och diskutera yrkesfrågor!

• Så här jobbar vi i valberedningen

Vi valdes på årsmötet 2017 och har träffats kontinuerligt sedan dess. I början planerade vi för hur vi ville jobba under den kommande perioden. Några har varit valberedare tidigare och har förmedlat erfarenheter till dem som är nya.