Linnégatan 14
0771-420 420, växel info.stockholm@vardforbundet.se

• Nytt avtal med SKL om nattarbete och AST

Vårdförbundet och SKL har tecknat ett nytt centralt avtal som innebär vila och återhämtning för våra medlemmar som arbetar dag/kväll/natt. Avtalet gäller för sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor.

• Utbildningar 2017 för dig som ny förtroendevald!

Nu kan du som är ny förtroendevald anmäla dig till introduktionsdag och grundutbildning för 2017.

• Satsa på personal – inte bara lokaler

Landstinget storsatsar på nya vårdbyggnader. Vi behöver bara nämna Nya Karolinska som beräknas kosta 26 miljarder. Samtidigt finns inte pengar till personalens löneutveckling. Hur är det möjligt? Det skriver representanter för sjuksköterskor, barnmorskor med flera inom Vårdförbundet Avdelning Stockholm.

• Nyhetsbrev avdelning Stockholm november 2016

Från upprorsledare till att bli min egen chef. När jag började studera på Röda Korsets Högskola fanns det ett magiskt skimmer runt upproret och den rörelse som fanns bland sjuksköterskestudenter. Vi höll på att förändra lönesättningen och förutsättningarna för ett kvinnodominerat låglöneyrke.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00