Linnégatan 14
0771-420 420 info.stockholm@vardforbundet.se
Två intensivvårdssjuksköterskor som justerar sjukvårdsutrustning

Årsmöte den 5 oktober

En rolig och viktig kväll väntar dig. Här diskuterar vi nästa års verksamhet, möter kollegor och får ta del av berättelser från sjuksköterskor som har och har haft internationella uppdrag. Ladda ner årsmöteshandlingarna!

• Teatererbjudande till medlemmar i Vårdförbundet avdelning Stockholm

Ett glidande maktspel fritt inspirerat av Ingmar Bergmans filmklassiker. En höghuslägenhet i en svensk stad 2016. En ung kvinna är sjuk i MS, hennes jämngamla vårdare är en kvinna från ett lägre samhällsskikt. I takt med att deras relation utvecklas skapar frågor som klass, status, etnicitet, kulturellt kapital och språkets makt en glidning mellan de två: vem är egentligen underordnad och vem är överordnad? Vem är det som är beroende av den andra? Vem är sjuk och vem är frisk?

• Nyhetsbrev september 2016 - Personcentrerad vård

Så är sommaren snart över igen och än en gång har det i media handlat om bristen på våra yrkesgrupper och att vi har valt att säga upp oss på grund av den tuffa arbetsmiljön och de förutsättningar som vi har på våra arbetsplatser. Man skriver och talar om detta som att det bara är ett problem på sommaren.

• Välkommen till avdelningsforum den 30 september!

Vi vill bjuda in dig som är förtroendevald på arbetsplats till avdelningsforum den 30 september som handlar om kommunikation, förhandling och samverkan.

• Årsmöte 2016 avdelning Stockholm

Den 5 oktober är det dags för årsmöte! På Münchenbryggeriet väntar en rolig och viktig kväll på dig. En årsmöteskväll med temat internationellt arbete.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00