• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Att göra skillnad

Vårdförbundets medlemmar gör just nu skillnad på ett sätt som aldrig tidigare skådats i modern tid. Läs ordförande Malin Tillgrens egna ord, om läget i Skåne just nu.

• Den andra vågen…

Vi rusar just nu in i den andra vågen av smittspridning av Covid -19, något vi hade velat vara utan. En smittspridning som påverkar oss alla, i vissa delar på samma sätt och i vissa delar på olika sätt, både på jobbet och privat.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Senaste nytt i avdelning Skåne

Läs om vad som är aktuellt i Skåne just nu. Om Covid-19, årets förtroendevald, budget för Region Skåne och kommunerna, medlemserbjudanden och mycket annat.

• Är vi demokratiska?

I Vårdförbundet är du medlem i en förening och gemenskap som enbart är till för legitimerade barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor samt de som studerar till dessa yrken. Den viktigaste personen i föreningen är du som medlem.

• Senaste nytt från avdelning Skåne

Här kommer en hösthälsning från oss med info om bland annat årsmöte, covid-19, budget och lön.

• Ordförande har ordet - När ska arbetsgivaren vakna?

Aldrig tidigare har våra grupper varit så eftertraktade och uppskattade som under denna pandemi. Vårdförbundets medlemmar utför alltid ett viktigt arbete, det är trevligt att allmänheten förstått hur viktiga vi är. Jag undrar när politiker och högre tjänstemän ska förstå det? Inte att vi ska ha högre lön och bättre löneutveckling för att det är en pandemi, utan för att våra grupper alltid är viktiga och behöver värderas bättre.

• Är du intresserad av att driva Vårdförbundets frågor?

Nu behövs det fler förtroendevalda till vårt team HSO (huvudskyddsombud), i avdelning Skåne. Ett spännande och utvecklande uppdrag för dig med engagemang och driv! Team HSO söker huvudskyddsombud till Psykiatri, Habilitering och Hjälpmedel.

• Senaste nytt i avdelning Skåne

Hösten börjar göra sig påmind men fortsätt vara rädd om dig och människor i din närhet, du är viktig. Läs mer om vad som händer i Skåne just nu - covid 19, årsmötet, lön, arbetsplatsbesök och utbildning för dig som medlem!

• Skyddsombudens dag

Du som är förtroendevald/ skyddsombud är välkommen till en utbildningsdag med möjlighet att fördjupa dina kunskaper i temat arbetsbelastning och arbetsmiljö.

• Vill du ha medlemsmöte eller arbetsplatsbesök?

Vill du att Vårdförbundet kommer till din arbetsplats? Du och dina kollegor kanske har frågor och ämnen som ni vill diskutera med oss? Vi kommer gärna på ett besök - digitalt eller fysiskt!

• Överenskommelse gällande tillfälliga förflyttningar inom region Skåne

Läs om överenskommelsen om tillfälliga förflyttningar inom Region Skåne som träffats mellan Vårdförbundet och arbetsgivaren.

• Spännande, roligt och utvecklande uppdrag för dig med engagemang och driv! Är du den vi söker?

Team Support och utbildning söker en förtroendevald för ett Skåneövergripande uppdrag. I uppdraget ingår att representera Vårdförbundet genom exempelvis deltagande vid medlemsmöten, olika typer av uppsökande verksamhet, medlemsvårdande aktiviteter samt att stötta de medlemmar som så efterfrågar i enskilda medlemsärenden.

• Våga ha pensionsdrömmar

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet har du nu chansen att delta i ett digitalt informationsmöte tillsammans med Folksam.