Aktuellt i Skåne

• Att göra skillnad

Vårdförbundets medlemmar gör just nu skillnad på ett sätt som aldrig tidigare skådats i modern tid. Läs ordförande Malin Tillgrens egna ord, om läget i Skåne just nu.

• Den andra vågen…

Vi rusar just nu in i den andra vågen av smittspridning av Covid -19, något vi hade velat vara utan. En smittspridning som påverkar oss alla, i vissa delar på samma sätt och i vissa delar på olika sätt, både på jobbet och privat.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Senaste nytt i avdelning Skåne

Läs om vad som är aktuellt i Skåne just nu. Om Covid-19, årets förtroendevald, budget för Region Skåne och kommunerna, medlemserbjudanden och mycket annat.

• Är vi demokratiska?

I Vårdförbundet är du medlem i en förening och gemenskap som enbart är till för legitimerade barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor samt de som studerar till dessa yrken. Den viktigaste personen i föreningen är du som medlem.