Aktuellt i Norrbotten

• Sommarinformation från avgående ordförande Camilla

Läs vårt senaste nyhetsbrev med sommarinformation och hälsning från avgående ordförande, Camilla Eriksson Sundberg.

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Årsmöte den 29 september – Save the date

Den 29 september är det årsmöte i avdelning Norrbotten – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Vårdförbundet och Kommunal säger upp samverkansavtalet

De två största fackförbunden för vårdpersonal i Norrbotten - Vårdförbundet och Kommunal, säger upp samverkansavtalet. Samverkan har inte fungerat över tid och efter den 20 augusti gäller Medbestämmandelagen, MBL.

• Region Norrbotten aktiverar krislägesavtalet

Region Norrbotten har valt att aktivera Krislägesavtalet, KLA, för vissa arbetsplatser.

• Ta makten över din pension!

Praktiska tips om hur du kan trygga din framtid. Delta på lunchwebbinariet den 6 maj.

• Digital medlemskväll 5 maj, med konsert, quiz och yoga!

I tider som nu, får vi hitta nya sätt att mötas och därför bjuder vi in till en digital medlemskväll. Vad passar väl bättre än att träffa nya och gamla ansikten och ha en trevlig kväll tillsammans? Det bjuds på konsert, quiz med chans att fina priser och om du vill, kan du avsluta kvällen med ett härligt yogapass!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

I höst är det dags för val vid vårt årsmöte. Nu kan du nominera någon som vill göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundet frågor!

• Våga ha pensionsdrömmar!

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet, får du chansen att delta i en digital informationsträff om pension. KPA pension och Pensionsmyndigheten går igenom delar från både den allmänna pensionen och tjänstepensionen. Du får även knep som hjälper dig till högre pension och vi reder ut vad du faktiskt får, för det du betalar!