Aktuellt i Norrbotten

• Föreläsning och After Work med TCO

Hur ser TCO-förbundens medlemmar på behoven av kompetensutveckling, och på vilket sätt vill man vidareutbilda sig? Ann-Sofi Sjöberg, TCO berättar om det arbetet.

• OB-ersättningar jul och nyår

Jul, nyår och trettondag – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har hela listan.

• En fantastisk medlemsvecka

Under Vårdförbundsveckan har styrelsen träffat medlemmar i deras vardag på arbetsplatsen. Veckan avslutades med After Vård i Luleå och Gällivare.

• Deltagare utbildning

Utbildningar 2017 för dig som är ny förtroendevald

Nu kan du som är ny förtroendevald anmäla dig till introduktionsdag och grundutbildning för 2017.

• Tre chefer som träffas på chefsmöte

Lunchmöte för chefer den 1 december

Vårdförbundet utvecklar vården tillsammans med dig som är chef, samtidigt som vi tryggar din arbetssituation. Vårdförbundet vill träffa dig under ett lunchmöte för att diskutera din anställning och din roll som chef.

• Maarit Kylmämaa

Maarit Kylmämaa - ny förtroendevald för chefer i Landstinget

Min tanke om uppdraget som förtroendevald för chefer grundar sig mycket på mina egna upplevelser som ny chef. Jag upplevde en känsla av att inte ha någon som drev mina specifika frågor inom Vårdförbundet, samt att jag inte hade något stöd som chef och medlem.

• Tårta med ros och text Vårdförbundet

Värva en ny medlem - Vårdförbundet bjuder dig och dina kollegor på tårta.

Tag chansen och ha tårtkalas på jobbet genom att värva en ny medlem till Vårdförbundet. Ju fler medlemmar vi är, desto större påverkansmöjligheter har vi.

• Årsmötet den 1 oktober

Vid årsmötet uppvaktades medlemmar med ett 25-årigt medlemskap och doktoranden Sebastian Gabrielsson uppmärksammades för sin doktorsavhandling. Till nya styrelseledamöter valde årsmötet Sara Turtola, och Therese Mämmi. Mötesordförande Ingrid Frisk, RFSU inledde dagen med sin föreläsning om professionernas ansvar och kunskap gällande sexualitet och hälsa.

• Höstlöv

After Work i Gällivare

Välkommen till After Work - eller kanske ska vi kalla det "After Vård". Vi träffas på Gällivare sjukhus den 25 november.

• trädgren med nypon

OBS! Inställt möte för privat verksamhet 10-11 december

Vårdförbundet inbjuder dig som arbetar inom privat verksamhet till ett möte. Vi träffas på Vårdförbundets expedition den 10 december klockan 12.00 och går därefter ut och äter en gemensam lunch.