Aktuellt i Norrbotten

• Våga ha pensionsdrömmar!

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet, får du chansen att delta i en digital informationsträff om pension. KPA pension och Pensionsmyndigheten går igenom delar från både den allmänna pensionen och tjänstepensionen. Du får även knep som hjälper dig till högre pension och vi reder ut vad du faktiskt får, för det du betalar!

• Gott Nytt År!

En nyårshälsning på vers...

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Förflyttningar inom Region Norrbotten

Just nu får Vårdförbundet listor från regionen med namn på medlemmar som ska förflyttas – inom sjukhus, från HC till sjukhus, från en ort till en annan – variationerna är många. Här får du mer information om hur Vårdförbundet arbetar för dig.

• Vi förväntas nu ännu en gång att ge järnet – och vi förväntar oss mer från arbetsgivaren!

Vi är mitt i andra vågen i pandemin och du sliter hårt på din arbetsplats! Vi vill här ge dig som är medlem en bild av läget och hur vi som representerar dig i Vårdförbundet kämpar för dig och dina kollegor.

• INSTÄLLT! Facklig grundutbildning dag 2-4

Grundutbildning för nya förtroendevalda den 30/11-2/12 inställd på grund av rådande situation med Covid-19.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Dags att välja förtroendevald på din arbetsplats!

Snart går mandatperioden ut för de som är förtroendevalda och det är dags att ordna ett val på din arbetsplats. Det är viktigt att ha en förtroendevald för att ha en möjlighet att påverka på arbetsplatsen och få värdefullt stöd och information från Vårdförbundet.

• Hej medlemmar i Norrbotten!

Först. Hoppas att sommaren har gett er en sammanhängande välförtjänt semester – med tid för återhämtning. Många av er har innan och under sommaren haft en arbetsmiljö som varit mer krävande och annorlunda.

• Nominera till uppdrag som styrelseledamot och valberedare

Har du ett starkt engagemang för fackliga frågor och utveckling av yrke, villkor och vård? Vill du utvecklas, ha roligt och göra skillnad för dina kollegor? Eller känner du någon som passar in på den här beskrivningen?