Aktuellt i Norrbotten

• Hur är din sommar i år?

Under sommaren kommer vi be dig som är yrkesverksam att svara på några frågor om din arbetsmiljö.

• Ordförande har ordet

Hej på er runtom i Norrbotten! I oktober 2017 blev jag vald till ny ordförande i avdelning Norrbotten. Jag kan nu summera några intensiva månader i detta häftiga uppdrag, där jag tillsammans med styrelsen och er medlemmar, påverkar arbetsgivare och beslutsfattare att uppnå bättre villkor och arbetsmiljö.

• Norrbottens årsmöte 2018

Boka in årsmötet den 6 oktober i almanackan redan nu. Det vill du inte missa!

• Pride med Vårdförbundet

Häng med oss på Prideparad lördag den 16 juni!

• Anmäl dig till introduktionsdag!

Den 4 juni har vi introduktionsdag i våra lokaler på Storgatan 30 i Luleå. Det finns fortfarande platser kvar. Missa inte att anmäla dig!

• Omtyckt studiecirkel i personcentrerad vård

Vår styrelseledamot Erika Helin har hållit i en studiecirkel i personcentrerad vård, som varit väldigt uppskattad!

• Sineva vald till förbundsordförande

Nu (14-17 maj) pågår Vårdförbundets kongress. Från Norrbotten har vi sju kongressombud på plats. Idag valdes Sineva Ribeiro enhälligt till förbundsordförande!

• Missa inte din introdag!

Är du ny förtroendevald och behöver gå grundutbildningen? Det finns fortfarande några platser kvar till introduktionsdagen i Luleå måndag den 4 juni.

• Internationella yrkesdagen för sjuksköterskor

Lördag den 12 maj firar vi alla sjuksköterskor på Internationella yrkesdagen!

• Välkommen till ett inspirationsfyllt chefsinternat!

Är du chef eller ledare och medlem i Vårdförbundet? Häng med på årets chefsinternat 20-21 november – en samlingspunkt för alla chefer och ledare!