Aktuellt i Norrbotten

• Ny ordförande Elisabeth Lindblad

Avdelning Norrbottens digitalt årsmöte resulterade i att ny avdelningsstyrelse och det valdes även kongressombud inför kongressen 2022 samt en ny valberedning. Jag fick det stora förtroendet att leda avdelningens arbeta under de närmsta fyra åren tillsammans med den övriga styrelsen.

• After Vård i Norrbotten

I november bjuder vi in till After Vård på 6 orter i Norrbotten - kom och umgås och ät gott tillsammans med oss och kollegorna.

• Ny möjlighet att lyssna på Aron

Om du missade Aron Anderssons föredrag, som hölls efter vårt årsmöte, kan du ta del av det nu. Fördraget finns  i inspelat format fram till den 10 november.

• Sammanställning sommarenkäten!

Tack alla som tog sig tid att besvara frågorna! Syftet med enkäten var att följa upp bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet. Hur upplevde då Norrbottens medlemmar arbetsmiljön under sommaren?

• Vad vill du ha mer av 2022?

Vår verksamhetsplanering för 2022 närmar sig och vi vill därför ha input från dig som är medlem i Norrbotten. Logga in och hjälp oss genom att besvara nedanstående enkät. Resultatet av enkäten kommer att fungera som en bas för styrelsen vid prioriteringar av aktiviteter under året som kommer. Vi ser fram emot dina svar som du kan skicka in till oss fram till den 19 oktober.

• Sommarenkät om din arbetsmiljö

För att  få en sammanfattning över hur arbetsmiljön har varit under sommaren, ber vi dig som är yrkesverksam, att svara på några korta frågor om din arbetsmiljö.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 29 september är det årsmöte i avdelning Norrbotten – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Sommarinformation från avgående ordförande Camilla

Läs vårt senaste nyhetsbrev med sommarinformation och hälsning från avgående ordförande, Camilla Eriksson Sundberg.

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Vårdförbundet och Kommunal säger upp samverkansavtalet

De två största fackförbunden för vårdpersonal i Norrbotten - Vårdförbundet och Kommunal, säger upp samverkansavtalet. Samverkan har inte fungerat över tid och efter den 20 augusti gäller Medbestämmandelagen, MBL.