Hej chefer och ledare i Halland!

September, sensommar/höst är här. Ja, Hur blev sommaren då? Det kommer att vara en fråga som ställs nu när höstens alla möten på olika nivåer drar igång. Vi som vårdens ledare ska vara med och se till att vi utvärderar ordentligt, och lär oss av det som gjordes i början av sommaren så att det blir fokus på rätt saker.

Förändrade semesterplaneringar, covid-19-planeringar, förändringsarbeten, och så vidare. Listan kan göras lång på allt du som chef och ledare var med och strukturerade om och arbetade hårt med under våren och i början av sommaren. En del verksamheter går tillbaka till ordinarie verksamhet med nytt tänk och en del nya arbetssätt som blivit vardag för oss alla.

Under några veckor mitt i sommaren var delar av styrelsen tillsammans med huvudskyddsombud ute på ett antal arbetsplatsbesök och förde dialoger om ovanstående. Under slutet av augusti fortsatte dialogerna på mötes-starterna som inledde höstens aktiviteter. Som kontaktperson i styrelsen till dig som chefsmedlem bokar vi gärna in möjligheten att få träffa just dig och höra hur din vardag är!

De andra åren har vi under september haft chefsinternat i Göteborg, men nu under coronatider fick detta planeras om till digitala mötesplatser istället.

Håll utkik under Aktiviteter och utbildningar eller i Omvärldsbevaknings-mailet som går ut på fredagarna efter vad just DU kan anmäla dig till. Först ut är ett webbinarium den 16 september, ”Lagar och avtal” med Carita Fallström, förbundsjurist. Därefter finns det en preliminär planering av flera webbinarier, ett varje månad. Så håll utkik!

Årsmöte 2020

Som ni säkert hört och läst tidigare och även om igen kan läsa här, blir det i år ett digitalt årsmöte för er medlemmar i avdelning Halland. Detta går av stapeln den 21-25 september. Mer information finns på hemsidan och i det e-postmeddelande som skickats till var och en av er som har en e-postadress registrerad. Saknar du informationen på din e-post? Då har du troligtvis fel uppgifter registrerade.

Se över dina uppgifter

Glöm inte att det är fyllnadsval på årsmötet i år och ett perfekt tillfälle att prova på ett förtroendeuppdrag!

Sist men inte minst...

Stort tack till alla er medlemmar som finns här, utan er och känslan av samhörighet är Vårdförbundet ingenting.

Höst-soliga hälsningar

Styrelsen i Halland, genom era kontaktpersoner

Margot Kamruddin, tf ordförande

och Mikael Apelquist, tf vice ordförande