Nyhetsbrev - september

September och hösten börjar göra sig påmind. Hur blev sommaren då? En fråga som kommer att ställas i olika typer av möten och nivåer framöver. Den ska vi se till att utvärdera ordentligt så att det blir fokus på rätt saker framöver.

Semesterplanering, omplacering, skyddsrond...

Under några veckor mitt i sommaren var delar av avdelningsstyrelsen tillsammans med huvudskyddsombud, ute på ett antal arbetsplatsbesök och förde dialoger om bland annat semesterplaneringar, omplaceringar och skyddsronder. Även höstens första aktiviteter har inletts med samtal detta.

Överläggningarna som gäller sommarersättning 2019 är äntligen färdigförhandlade och i de fall vi vann, erhölls ersättningen utbetald med lönen i juli.

Lön

Utvärdering av löneavtal HÖK`19 sker under hösten, så håll utkik och ta chansen att påverka när frågan ställs.

Kampanjen #Tackamedlön pågår för fullt fortfarande. Läs mer på Instagram och Facebook. Har du skrivit under listan?

Klart jag vill skriva under #Tackamedlön

Årsmöte 2020

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du inbjuden till årsmötet som i år sker digitalt. Årsmötet startar den 21 september klockan 10.00 och pågår till den 25 september till klockan 10.30.

Kom ihåg att det är fyllnadsval på årsmötet i år och ett perfekt tillfälle att prova på ett förtroendeuppdrag!

Inbjudan med mer information skickades till dig den 7 september.  Saknar du inbjudan? Då har nog Vårdförbundet fel information om dig och du behöver uppdatera dina uppgifter.

Läs mer om årsmötet och uppdatera dina uppgifter här - på Vårdförbundets webbplats

Utbildning

I Kunskapsrummet, på Vårdförbundets webbsida, finns det flera medlemsutbildningar inom olika ämnesområden, seminarier och annat material som kan bidra till personlig utveckling och karriär. Kanske vill du lära dig mer om arbetsmiljö eller arbetstid?

Vårdförbundet erbjuder även dig som är förtroendevald utbildning, för att du ska få de bästa förutsättningarna att utföra ditt uppdrag.

Läs mer och anmäl dig i Aktiviteter och utbildningar

Sist men inte minst...

Stort tack till alla er medlemmar som finns, utan er och utan känslan av samhörighet är Vårdförbundet ingenting!

Varma hälsningar

Styrelsen i Halland, genom Margot Kamruddin, tf. ordförande