Nyhetsbrev september 2018

Hoppas sommaren har varit bra och att ni har lyckats fylla på batterierna lite, om inget annat så med solljus i alla fall.

Utvärdering sommar

Tänk på att lämna in utvärdering om hur sommaren varit till era förtroendevalda inför kommande utvärdering av sommaren med arbetsgivaren.

Årsmöte

Vi i styrelsen står mitt i det sista av planeringen inför årsmötet den 25 september. Har du som medlem inte anmält dig men gärna vill delta, gå in på Aktivitetsportalen (länk nedan) och anmäl dig så fort som möjligt. Skulle det vara något strul med inloggningen tveka inte att höra av dig så hjälps vi åt att lösa det. Årsmötet kommer vara i Varberg och vi planerar för en trevlig kväll med en blandning av föreläsning, roliga inslag men också en hel del formalia. Vi i styrelsen behöver er hjälp, då vi ska ha fyllnadsval för en valberedning. En valberedning har ett viktigt men också väldigt trevligt uppdrag. De som väljs kommer att följa styrelsens arbete och ta fram kommande styrelsedeltagare när nya val planeras. Detta är ett uppdrag som nästan är det viktigaste man kan ha i vår demokratiska process. Är du eller känner du någon som skulle vara intresserad – tveka inte att komma på årsmötet – för vi behöver er. Om ni undrar över uppdraget och vad det innebär mer ingående hör av er till någon av oss i styrelsen.

Aktivitetsportalen -årsmöte 2018
Kurser -Sensus

Ett annat trevligt erbjudande är det som du som medlem kan få med Sensus aktiviteter till rabatterat pris. Sensus vill genom samarbetet med Vårdförbundet Halland skapa bästa möjliga förutsättningar för medlemmarnas tillgång till folkbildning. Vi genomför årligen ett stort antal kurser och kulturprogram. Då vårt samarbete också syftar till att ge medlemmar ökad kompetens i arbetslivet och i sin personliga utveckling har medlemmar i Vårdförbundet Halland 50% rabatt, max 600 kr per medlem, på Sensus kurser inom ämnesområdena Kommunikation och Friskvård/Hälsa (se länk nedan).

Sensus -kurser hösten 2018

Hoppas vi syns på årsmötet och vi i styrelsen vill också passa på att önska er alla en härlig höst. Med vänliga hälsningar Styrelsen vårdförbundet Halland

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga