Digital Temautbildning - Arbetstider

Vårdförbundet arbetar för ett hållbart yrkesliv med hälsosamma arbetstider. Den här temautbildningen ger dig som är förtroendevald verktyg och fördjupad kunskap om hur du tillsammans med medlemmarna och chefen på din arbetsplats, kan nå era gemensamma mål.

Välkommen till en digital heldagsutbildning, du som är förtroendevald. Vi erbjuder två olika utbildningstillfällen, den 14 april och den 15 april. Anmäl dig till det tillfället som passar dig bäst! Och kom ihåg att som förtroendevald har du rätt att gå facklig utbildning med lön enligt lag (1974:358) om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen. Sök ledigt hos din närmsta chef.

• Arbetstidslag (1982:673)
  • AFS 2015:4 Arbetsmiljöverkets föreskrifter om organisatorisk och social arbetsmiljö samt allmänna råd om tillämpning av föreskrifterna
  • Stress och patientsäkerhet
  • Centrala och lokala kollektivavtal