En halländsk sommarhälsning

Under juni månad har vi delat ut stipendium till sjuksköterskestudenter på Högskolan i Halmstad/Varberg via Zoom, uppmärksammats genom att medlemmar har uttalat sig om sitt arbete under coronatiden, gjort radiosändning om framtiden/efter Corona, och varit med i tidningsreportage från olika arbetsplatser och debattartiklar i halländska tidningar.

I Halland är den svenska sommaren här och i skrivande stund tittar solen fram och ger en härlig känsla med ny energi. Semesterperiod 1 alternativt juni/juli-perioderna går mot sina slut och dags för nästa period att infinna sig. Förändrad semesterplanering in i det sista för en del medlemmar har inneburit många samtal och möten. Till hösten gör vi en utvärdering av hur det egentligen blev.

Vi fortsätter med arbetsplatsbesök sommartid. Saknar ni oss och vill ha besök, antingen fysiskt eller digitalt via Teams - hör av er!

Information och foton som visar var vi varit läggs upp på hemsidan och sociala medier regelbundet, så gå gärna in på dessa sidor.

Lön

Efter årets löneöversyn så har vi haft många medlemskontakter och har påbörjat ett analysarbete av statistiken för hur det har blivit under 2019/2020. Detta gör vi dels själva, men även tillsammans med arbetsgivare, då vi anser att framgången ligger i att vi har gemensamma grundfakta.

På Vårdförbundets hemsida kan ni hitta ny lönestatistik för landet.

Lönestatistiken för 2019

Årsmöte 2020

Som ni kan läsa på webben blir det i år ett digitalt årsmöte den 21–25 september. Mer information kommer, men redan nu kan du se till att du har rätt kontaktuppgifter registrerade.

Uppdatera dina uppgifter

Glöm inte att det är fyllnadsval på årsmötet i år och ett perfekt tillfälle att prova på ett förtroendeuppdrag!

Sist men inte minst...

Vi har fått nyheten att Camilla Tellström fått ett nytt arbete efter semestern i augusti. Vi vill tacka henne för alla år som har hon lagt sin energi och engagemang som förtroendevald i Vårdförbundet i olika uppdrag och som anställd ombudsman under 2020.  Vi önskar henne ett stort lycka till i framtiden och med nya arbetet.

Soliga hälsningar

Styrelsen i Halland