Val i höst - nu kan du nominera!

Vid höstens årsmöte behöver vi fylla på både i styrelsen, i valberedningen och med kongressombud. Nominera dig själv, eller någon annan, till ett viktigt och utvecklande fackligt uppdrag!

Har du ett starkt engagemang för fackliga frågor och utveckling av yrke, villkor och vård? Vill du utvecklas, ha roligt och göra skillnad för dina kollegor? Eller känner du någon som passar in på den här beskrivningen? Ta då chansen att nominera dig själv, eller någon annan, till ett viktigt och utvecklande uppdrag i Vårdförbundet!

Innan du nominerar är det viktigt att den du tänkt nominera är tillfrågad och har tackat ja till att bli nominerad!

Uppdrag att nominera till

Förutsättningar för nominering

• Endast medlemmar kan nomineras till uppdragen.
  • Endast medlemmar kan nominera.
  • Kom  ihåg att tillfråga den som nomineras.
  • Mandatperioden för uppdraget är 4 år och det är sista året på denna mandatperiod. Innebär fyllnadsval på ett år för uppdragen.
  • Önskar du nominera samma person till flera uppdrag så behöver du fylla i ett formulär för varje uppdrag.
  • Sista dag att nominera är 10 september

Ytterligare information och inkomna nomineringar kommer att läggas ut på webben framöver. Har du frågor är du välkommen att kontakta valberedningen i Halland.

Välkommen med din nominering!

Nominera till avdelning Hallands styrelse och valberedning

Du måste vara inloggad för att skicka in formuläret.
Den nominerade är medlem, tillfrågad och införstådd med vad uppdraget innebär

Dina uppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur Vårdförbundet hanterar personuppgifter här

Godkänner hantering Personuppgifter