TCO Göteborg uppmärksammar internationella kvinnodagen

Hur får vi livspusslet att gå ihop och hur jämställd är lönen? Aktiviteten är kostnadsfri för medlemmar i TCO Göteborg, samt medlemmar i TCO Halland, TCO Skaraborg och TCO Värmland. Delta på vårt webbinarium om ett hållbart vardagsliv!

Webbinarium 4 mars med TCO Göteborg

TCO Göteborg: Fackförbundet ST, Lärarförbundet, Polisförbundet, Unionen, Vision och Vårdförbundet uppmärksammar internationella kvinnodagen med webbinariet - Normer och reformer för ett hållbart livspussel.

Aktiviteten är kostnadsfri för medlemmar i TCO Göteborg, samt medlemmar i TCO Halland, TCO Skaraborg och TCO Värmland. I år träffas vi endast digitalt på grund av rådande covid-19 pandemi.

Tid: Torsdag 4 mars 2021 kl. 17.00 - 18.30.
Program: Se affischen här!

Plats: Digitalt via mötesplattformen Zoom. Länk till mötesrummet skickas ut efter anmälan.

Anmälan: Obligatorisk anmälan, begränsat antal platser, först till kvarn! Sista dag för anmälan är 1 mars 2021.

Jag vill anmäla mig!

Kontaktperson: Ebba Bothén
ebba.bothen@sensus.se

Digital manifestation 25 februari - Lön hela dagen

Delta i den digitala manifestationen ”Lön hela dagen” och afterwork för jämställda löner. Förra året var löneskillnaden mellan kvinnor och män 10,7 procent. Då jobbade kvinnor gratis efter klockan 16:09, varje dag! Nu är det dags att avslöja årets klockslag och samlas för att sätta press på beslutsfattare för att kvinnor ska få #lönheladagen.

Tid och plats
Manifestation torsdag 25 februari. kl. 16.00 på Facebook.
Du hittar hela eventet på facebook.com/Lonheladagen
Direktlänk till manifestationen

TCO Göteborg styrelse önskar alla medlemmar hjärtligt välkomna!

Ordförande TCO Göteborg: Branka Djukanovic Svensson

Kontakt: branka.djukanovic.svensson@vgregion.se