Vi har gjort fler arbetsplatsbesök!

Vi, Jullan och Susanne fortsätter att besöka arbetsplatser i sommar, för att träffa medlemmar och förtroendevalda och även passa på att informera om vad som händer i Vårdförbundet just nu!

Den 21 juli var vi på Hallands sjukhus i Halmstad. Bland annat berättade vi om kampanjen "Tacka med lön". Har du skrivit under? Annars kan du göra det här - Tacka med lön.

Vi informerade om årsmötet i september, som i år sker digitalt. Inbjudan med mer information kommer att skickas ut till alla medlemmar. Vi har fyllnadsval på ett år, så ta chansen att prova ett uppdrag! Vid årsmötet 21-25 september ska vi fylla på både i styrelsen, i valberedningen och med kongressombud. Nominera dig själv eller någon annan, till ett viktigt och utvecklande fackligt uppdrag!

Här kan du nominera till fyllnadsvalet.

Flera avdelningar på sjukhuset fick besök av oss, bland annat personal på avdelning 82. Här arbetar personal från olika avdelningar och mottagningar tillsammans, med covidpatienter. Arbetsmoralen är hög, de kämpar på och de tycker att det är roligt att jobba tillsammans, trots att det varit snabba beslut med schemaändringar med mera.

Vi träffade även några chefsmedlemmar och diskuterade hur deras arbetsmiljö varit under sommaren. Lönefrågan lyftes också, som är ständigt aktuell.

Vill du att vi kommer till just din arbetsplats? Hör av dig till oss!