Prata med en ombudsman! - För dig som är förtroendevald

Ombudsmännen i Halland bjuder in dig som är förtroendevald, till några digitala tillfällen under hösten för att bolla vardagliga arbetsrättsliga frågor som inträffar på arbetsplatsen. ”Prata med en ombudsman” erbjuds en gång i månaden med ett nytt ämne varje gång. Mötet håller på i 60 minuter.

Som förtroendevald och skyddsombud i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag. Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. De här träffarna är för dig som arbetar i Halland.

Vi diskuterar olika ämnen och varandras ärenden, avpersonifierat såklart. Tillsammans pratar vi om hur man kan hantera frågor och lära av goda exempel. Ingen fråga eller ärende är för litet. Har du inget aktuellt ärende kan du ändå delta för att lära dig mer eller hjälpa andra med goda framgångssagor eller fallgropar!

Du behöver inte anmäla dig i förväg. Bara klicka på aktuellt tillfälle så hittar du mer information och länken till mötet.

Ämnen och tillfällen

31 augusti kl. 08.00 – 09.00, Rehabilitering

1 oktober kl. 12.00 – 13.00, Arbetsmiljö

28 oktober kl. 15.00 - 16.00, Samverkan/MBL