Lucia och vi börjar närma oss julen med stormsteg

• Per-Yve Lisbo och Camilla Tellström
  • Camilla kramar Per-Yve och överräcker ett paket
  • Detalj inifrån Kollaskolan
  • Smörgåslängd

Denna vecka har fyllts av olika möten och planeringar.

Efter vårt internat med politiker och förtroendevalda i Varberg förra veckan, har vi nu börjat planera och boka in möten mellan politikerna och styrelsen, i att fortsätta prata politik och vårdens framtid.

Vi har haft styrelsens sista möte med julavslut och avtackning av Per-Yve Lisbo som nu lämnar sitt styrelseuppdrag och går in i en pension. Vi önskar honom all lycka till och passar på att uppmana er medlemmar som är intresserade av ett styrelseuppdrag att höra av sig till våra lokala valberedare. Här har ni deras kontaktuppgifter.

Vi har också haft en hel del medlemsmöten och förtroendevalda möten denna veckan.

Till exempel träffade vi 12 skolsköterskor i Kungsbacka på Kollaskolan, några var  från privata skolor och de andra från kommunala. Vi uppmanade dem att nätverka med varandra, att bli aktiva förtroendevalda och att gå utbildningen. Pia som är förtroendevald informerade om uppstartsmötet med arbetsgivaren inför löneöversynen 2020. Nu börjar löneprocessen och lönekriterierna behöver uppdateras.

De förtroendevalda inom ADH träffades för samtal kring bland annat arbetsmiljöfrågor, löneöversyn 2020 och planering av träffar under det kommande året.

Vi vill också passa på från styrelsen att önska er alla en bra lucia så hörs vi igen nästa vecka.