Aktuellt i Gävleborg

• Vad är viktigt för dig 2021? Skriv en motion!

Skicka in en motion till avdelning Gävleborgs årsmöte som pågår mellan den 28 september och 2 oktober. Senast den 20 september behöver vi få in din motion, så att styrelsen har möjlighet att förbereda svaret inför årsmötet.

• Höstens årsmöte blir digitalt

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har därför beslutat att genomföra årets årsmöten digitalt.

• text grattis

Vi har ett resultat!

Nu ska vi äntligen presentera vinnaren i vårens webbtävling! Tävlingen pågick under april månad och hade då ett påsktema och bättre sent än aldrig kommer här de rätta svaren och vinnaren!

• Sommar och semester även i år... Eller?

För många av våra medlemmar är semesterplanering alltid en tid av frågetecken, oro, ovisshet och frustration och kanske är det så extra mycket i år då det dessutom råder en pandemi där Vårdförbundets medlemsgrupper spelar en central och viktig roll.

• Digitala dialogmöten för förtroendevalda

Nu hälsas du som är skyddsombud och förtroendevald i avdelning Gävleborg välkommen till digitala dialogmöten utifrån den situation med Covid-19 vi befinner oss i. Mötena äger rum på eftermiddagarna varje onsdag.

• Kommuner i Gävleborg län: Villkor och semester under pandemin

Kan arbetsgivaren förflytta mig till en annan arbetsplats och vad gäller då? Får arbetsgivaren dra in min redan beviljade semester? Kan jag bli tvungen att ha semester i september? Under rådande pandemi är arbetssituationen inte som vanligt för många och här får du som arbetar inom kommuner i Gävleborg län information om detta och hur Vårdförbundet i Gävleborg arbetar för dig just nu. Det är lång information, men viktig!

• Region Gävleborg: Villkor och semester under pandemin

När kan arbetsgivaren förflytta mig till en annan arbetsplats och vad gäller då? Får arbetsgivaren dra in min redan beviljade semester? Och hur blir det med den välbehövliga semestern i sommar? Under rådande pandemi är arbetssituationen inte som vanligt för många och här får du information om detta och hur Vårdförbundet i Gävleborg arbetar för dig just nu.

• Tävlingsdags - vinn en fikakasse till din arbetsplats!

Nu är det dags för vårens tävling där du kan vinna en fikakasse till din arbetsplats! Vi kommer att lotta vinnare bland de som har flest rätt. Sista dagen att delta är 24 april och priserna kommer att delas ut efter styrelsemötet i april då vi också publicerar namnen på vinnarna samt de rätta svaren på webben.

• Med anledning av Coronaviruset

Från och med idag kommer Vårdförbundet Gävleborg inte samla större medlemsgrupper (utbildningar, möten med medlemmar/förtroendevalda, aktiviteter mm) annat än vid särskilda tillfällen, i enlighet med Vårdförbundets policy och folkhälsomyndighetens rekommendationer då våra medlemsgrupper finns i samhällsviktiga arbeten.

• Tema arbetsmiljö, samverkan och LÖF2020

Välkomna på två utbildningsdagar för förtroendevalda inom Vårdförbundet avdelning Gävleborg. Vi kommer att hålla till på Scandic i Bollnäs. På agendan har vi bland annat arbetsmiljö, samverkan och lön dessutom ett avsnitt om skyddsombudsrollen.