Hej!

Hoppas att du haft en skön jul- och nyårshelg oavsett om den inneburit ledighet eller arbete. Vårdförbundets Capioklubb fortsätter sitt arbete för att vara med och påverka villkoren för Vårdförbundets medlemmar i Capio. I det arbetet är dialogen och kontakten med er medarbetare så viktig, det är ni som kan berätta för oss hur ni har det i era verksamheter och vilka frågor ni vill att vi ska driva! Så kom ihåg att hålla dina uppgifter i Vårdförbundets register uppdaterade så att vi når dig med vår information!

Löneprocessen:

Årets lönerevision för Capios enheter som omfattas av kollektivavtal E är klar. Återkoppling sker till förtroendevalda på arbetsplatserna pågår.

St Görans sjukhus har kollektivavtal med Sobona och omfattas av de avtalsförhandlingar som Vårdförbundet hade i våras, där bland annat skrivning om ”särskild yrkesskicklighet” kom in i avtalet. Där pågår arbetet med att avtalet ska följas på alla enheter.

Vi behöver bli flera i styrelsen för Vårdförbundets Capioklubb för att kunna påverka mera!

Ta chansen nu! Nominera någon kollega till Capioklubbens styrelse, eller be någon nominera Dig! Vi återkommer med information om hur nomineringen går till.

Du känner säkert någon medlem som skulle passa utmärkt till detta intressanta uppdrag. Vederbörande kan bli förtroendevald och styrelsemedlem samtidigt och det är inget hinder att ni är två förtroendevalda på samma arbetsplats.

Som styrelsemedlem har du förmånen att få tillgång till mycket information om vad som händer i Capio utanför din arbetsplats och vilka avtal och lagar som påverkar våra arbetsplatser.

Vad innebär uppdraget?

• Du behöver vara/ bli förtroendevald på din arbetsplats.
  • Du ska kunna delta i styrelsens styrelsemöten. Tre-fyra gånger per termin har vi styrelsemöten (1-2 timmar/ tillfälle). De allra flesta via skype. Vi försöker att ha minst ett fysiskt styrelsemöte varje termin, som vi då oftast kombinerar med utbildning.

Vi har ett önskemål om att styrelsen ska vara sammansatt av olika yrkeskategorier inom Vårdförbundet och utifrån olika geografiska områden.

Idag består styrelsen av:

Linda Linné, distriktssköterska på BVC. Linköping

Caspar Lindgren, sjuksköterska St Görans sjukhus, Stockholm

Kelley Lindvall, distriktssköterska på BVC, Mölndal

Micaela Kvammen, operationssjuksköterska St Görans sjukhus, Stockholm.

Kontakt:

Vill du komma i kontakt med styrelsen?

Linda Linné, linda.linne@vardforbundet.se

Caspar Lindgren, caspar.lindgren@vardforbundet.se