Frågestund för chefer

Kan jag beordra min egen övertid? Vad säger mitt anställningsavtal om helgarbete? Ingår beredskap? Träffa Vårdförbundet och ställ dina frågor kring vad som gäller för dig som chef under pandemins speciella omständigheter.

Under det senaste året har pandemin orsakat stor press på sjukvården, inte minst på dig som är chef och vi har fått signaler och exempel på att många tvingats arbeta på ett sätt som inte motsvarar ett normalår med övertid, beredskap och osäker ersättning.

Tre digitala frågestunder

Vi bjuder in till tre digitala tillfällen, för dig som är chef i Västra Götalandsregionen, där du har möjlighet att träffa ombudsman och chefsrepresentant från Vårdförbundet.

Kan jag beordra min egen övertid? Vad säger mitt anställningsavtal om helgarbete? Ingår beredskap?

Välkommen att delta och ställa dina frågor via mötesverktyget Teams. Ingen föranmälan krävs, du kan ansluta till mötet när som helst under mötestiden och logga ut när du känner att du fått svar på dina frågor.

Datum och tid

Kontakt för frågor

Martin Håland - martin.haland@vardforbundet.se

Erbjudande till chefer och ledare!

Chefsproffs att prata med, ledarskapscoaching, chefsrådgivning, utbildningar och inspiration. Som chef är du viktig, både för dina medarbetare och i Vårdförbundet - därför har vi ett skräddarsytt medlemserbjudande för dig som är chef eller ledare!

Medlemsförmåner för dig som är chef eller ledare!
Gratis onlineträning med Actic

Som medlem i Vårdförbundet får du 20 procent rabatt på träning hos Actic. Just nu får du även testa appen Actic Anywhere gratis fram till 31 maj.

Träna gratis online fram till 31 maj!
Folksam erbjuder kostnadsfri pensionsrådgivning!

Nu kan du som är medlem i Vårdförbundet få en kostnadsfri digital rådgivning kring din pension med en av Folksams rådgivare som hjälper dig att se över ditt försäkringsskydd. Du får även råd och hjälp att justera dina försäkringar så att du har ett tillräckligt skydd om du skulle behöva nyttja försäkringen.

Boka digital pensionsrådgivning med Folksam

Vårdförbundet Direkt