Internationella kvinnodagen 2019 och ”Lön hela dagen” i avdelning Västra Götaland

8 mars är internationella kvinnodagen och uppmärksammas av Vårdförbundet avdelning Västra Götaland via olika medlemsaktiviteter. Kom med och visa ditt stöd i kampen för jämställdhet som är en fråga om mänskliga rättigheter och ligger till grund för vårt fackliga arbete för allas lika värde.

Vi uppmärksammar dagen med aktiviteter på följande platser:

Göteborg

6 mars kl. 17.00 - "Lön hela dagen" manifestationen och fotografering på Götaplatsen.

Därefter går vi till Bio Roy för att lyssna på föreläsning "Dödshot och glitter" av Linnéa Claeson, tidigare handbollsspelare, samhällsdebattör, känd för sitt Instagramkonto "Assholesonline" där hon synliggör sexuella trakasserier och näthat och bemöter kränkningar med humor.

Skövde

14 mars kl 18.00Bio Saga Skövde. Vi ser filmen "En kvinna bland män"

Borås

11 mars kl 19.00Röda kvarn, Västbrogatan 13. Vi ser filmen "The Favourite".

Uddevalla

21 mars kl 17:30 - Biostaden Uddevalla. Vi ser filmen "En oväntad vänskap".

För mera info och anmälan, gå in via länken nedan.

Välkomna!

Läs mer och anmäl dig här.
Vårdförbundet yrkar på jämställda och hälsosamma villkor i välfärdssektorn

Vårdförbundet går in i förhandlingar med Sveriges kommuner och landsting, SKL, med tydligt uppdrag från våra medlemmar. "Löneglastaket" måste spräckas och villkoren i vården måste bli både jämställda och hälsosamma. För att lösa bemanningskrisen måste arbetsgivare i den offentligt finansierade vården ge SKL mandat att gå oss till mötes.

Läs vidare här.
Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem i Vårdförbundet, exempelvis e-post, telefonnummer, befattning, arbetsgivare och arbetsplats. Då kan vi nå dig med aktuell information och material.

Gå in här och läs mer/ändra.
Rabatt på semester i ljuva Toscana

Som medlem i Vårdförbundet har du möjlighet att bo billigt på semesteranläggningen Riva del Sole i vackra Toscana. Vila upp dig i naturskön miljö och besök spännande italienska utflyktsmål.

Utnyttja medlemsrabatt på Riva del Sole

Vårdförbundet Direkt