West Pride 2016

West Pride äger rum i Göteborg mellan 8 juni och 13 juni. Vårdförbundet bjuder in sina medlemmar att delta i flera aktiviteter. ”Vårdförbundet, oavsett vem du älskar”!

TCO festivaltältet

Tältet bemannar både förtroendevalda och medlemmar i respektive förbund, Sensus står för "Fördomstolen". Kom och testa dina fördomar! Om du vill bemanna tältet kontakta Branka Djukanovic Svensson, telefon 073-038 44 50.
Datum: 8-11 juni 2016.
Tid: 12:00–20:00 (förutom onsdag kl 16:00-20:00).
Plats: Regnbågsparken/Bältespännarparken. Länk till evenemanget på Facebook

Funktionärsutbildning

För medlemmar/förtroendevalda som bemannar tältet. Lärarförbundet och Sensus utbildar. Datum: Onsdag 25 maj 2016.
Tid: 17:00-18:30, fika från 16:30.
Plats: Lärarnas Hus, Aschebergsgatan 3, Göteborg. Inbjudan som pdf-fil finns här.
Anmäl ditt deltagande till Katarina Olsen senast 18 maj. Anmäl också om du önskar specialkost​. Välkommen!

Regnbågsparaden

Vårdförbundet tillsammans med TCO Göteborg manifesterar för alla människors lika värde. Datum: Söndag 13 juni 2016.
Tid: Samling 14:30, paradavgång 15:00.
Plats: Götaplatsen, Göteborg.

Regnbågsflaggor på Sahlgrenska!

För första gången kommer man flagga på Sahlgrenska Universitetssjukhuset.
Datum: Måndag 30 maj – söndag 12 juni 2016.
Plats: På 3 sjukhustomter; Sahlgrenska, Östra och Mölndal.

Seminarie "Heteronormen och äldreomsorgen"

Enligt Socialtjänstlagen ska våra äldre leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Vad ställer det för krav på oss som arbetar inom äldreomsorgen? Göteborgs politiker ställer krav på att medarbetarna inom äldreomsorgen ska arbeta normkritiskt. Hur ska det gå till konkret? Kom och lyssna till ett samtal om hur de politiska målen om att stärka hbtq-personers rättigheter blir verklighet.
Medverkande: Stina Sewén, sjuksköterska i Lundby, Nina Sjöberg, enhetschef inom hemtjänsten i Västra Göteborg m.fl.
Samtalsledare: Marcus Gustavsson, ordförande för Vision Göteborg och enhetschef inom hemtjänsten i Örgryte-Härlanda
Arrangörer: Vision, Vårdförbundet och Sensus. Seminariet är helt kostnadsfritt, ingen anmälan krävs, "först till kvarn" gäller.
Datum: Onsdag 8 juni 2016.
Tid: 16:00–17:00.
Plats: Trappscenen, Göteborgs stadsbibliotek, Götaplatsen 3, Göteborg.
Länk till evenemanget på Facebook

Material

Du kan beställa material i medlemsbutiken, där finns en folder och en knapp.

Pridematerial 2014

Varför är Vårdförbundet med på West Pride 2016?

Vårdförbundet vill att det bedrivs ett arbete på arbetsplatserna så att alla känner sig inkluderade i gemenskapen, och så att alla får lika möjligheter till utveckling på jobbet. Om du är HBTQ-person eller ej ska inte spela någon roll för din lön, din utveckling och hur du blir bemött. Vi vill se att fler arbetsplatser jobbar medvetet för en arbetsplatskultur där alla vågar vara öppna med vem de blir kära i eller vilket kön de identifierar sig som. Vårdförbundet - oavsett vem du älskar!

Vid frågor kontakta:
Branka Djukanovic Svensson, 073-038 44 50, branka.djukanovic.svensson@vardforbundet.se

Länk till West Prides kampanjwebb

West Pride på Facebook