West Pride 2019

Även i år delar Vårdförbundet TCO-tältet med andra fackförbund i TCO Göteborg familjen: Fackförbundet ST, Lärarförbundet, Polisförbundet, Unionen och Vision samt Sensus.

West Pride kommer i år att hållas 12–16 juni. Pride Park där vi har vårt tält är öppet 12-14 juni och är placerat i Bältespännarparken. Vi upprepar förra årets succé med fotobås och det kommer finnas tatueringar till barnen (och vuxna). Du kommer även få svara på frågor om diskriminering och vad du kan göra för att motverka diskriminering och särbehandling på arbetsplatsen.

Under West Pride kommer vi även arrangera flera programpunkter tillsammans med övriga TCO-förbund:

• Elevhälsa för alla, panelsamtal om hur elevhälsan upplevs av HBTQ-elever - onsdag 12/6 kl. 14.00-15:30 Riksarkivet. Inbjudan för utskrift.
  • Sexuella trakasserier – torsdag 13/6 kl. 13.00-13:45 Riksarkivet​
  • Make Equal, näthatshjälpen – torsdag 13/6 kl. 14.00-14:45 Riksarkivet​
  • Chefers förutsättningar för att arbeta mot diskriminering - fredag 14/6 kl. 11.00-11:45 Artisten​
  •  Arbetet mot diskriminering i Göteborgs Stad – fredag 14/6 kl. 12.00-12:45 Artisten​
  •  Varför har Unionen ett HBTQ-pris? - fredag 14/6 kl. 13.00-13:45 Artisten​

Affisch till alla TCO Göteborg seminarier.  Skriv ut och sprid.

Pride Parade är på lördag 15 juni. Vårdförbundet deltar under TCO-banderoll. Vårdförbundets medlemmar med sällskap samlas på Vårdförbundets kansli, Norra Hamngatan 32, kl.14:30 eller kom direkt till Götaplatsen kl. 15:30. Avmarsch kl. 16:00.

Du som skall bemanna tältet rekommenderas att gå på Funktionärträff tisdag 28/5 kl 17.00-19.00 där du kommer få information och utbildning.

Kom med, fira kärleken och stå upp för mänskliga rättigheter! ♥

Välkommen önskar styrelsen Vårdförbundet avdelning Västra Götaland och styrelsen TCO Göteborg.

För mer information kontakta:
Mats Svensson
Branka Djukanovic Svensson