Musikalen "Annie" till Göteborg

Vårdförbundet har fått ett förmånligt erbjudande att se denna klassiska musikal. Den underhåller publik i alla åldrar med vacker musik, färgsprakande dansscener och en gripande historia. I rollerna ser vi Nanne Grönvall som Miss Hannigan och Thomas Järvheden som Mr Warbucks samt en stor ensemble och inte minst ett glatt gäng barnhemsbarn och hunden Sandy. För regin står Eva Rydberg som 2005 själv stod på scen i rollen som Miss Hannigan.

Musikalen Annie som gjort succé på Nöjesteatern i Malmö. Nu i mars kommer föreställningen till Lorensbergsteatern i Göteborg.

Handling: I 30-talets New York träffar vi föräldralösa Annie som sorgset undrar var hennes föräldrar är och om morgondagen blir en bättre dag. Den lätt alkoholiserade Miss Hannigan, som inte är särskilt förtjust i barn, styr barnhemmet med järnhand och Annie tar varje tillfälle att rymma. En dag får Annie följa med hem till miljardären Mr Warbucks. Tillsammans upplever de glädje och Mr Warbucks vill adoptera henne, men Annie har inte gett upp hoppet om att en dag återförenas med sina föräldrar.

Vårdförbundets rabatt, gäller alla föreställningar:

Vuxen: 550 kr (625 kr)
Barn: 375 kr (450 kr)

(När man klickar på länken syns först ordinarie pris, sen när ni klickar på ”köp biljett” dyker rabatten upp.)