Västra Götaland

Norra Hamngatan 32
0771-420 420, växel info.vastra.gotaland@vardforbundet.se

• Kartläggning gav 3 000 kronor mer i månaden

Den 14 juli publicerade Vårdfokus en artikel om hur enhetschefen Elin Råhnängen vid hemsjukvården i Mellerud fick upp lönerna med över 3 000 kronor per månad för sjuksköterskor med lång erfarenhet.

• Vårdförbundet larmar om sommarbemanningen på Alingsås lasarett

Det handlar om sjukhusets sommarbemanning, där tre sjuksköterskor blivit två på intensiven. Sjukhuset har samtidigt dragit ner på avdelningens arbetsbörda i form av patienter, men Vårdförbundet är inte imponerade av sjukhusets planering.

• En annan vård är möjlig - manifestation 3 september i Göteborg

Den 3 september planeras en landsomfattande manifestation, ” En annan vård är möjlig”. Du som medlem i Vårdförbundet kan ge ditt stöd och delta.

• Rapport från West Pride 2017

Vårdförbundet deltog tillsammans med övriga TCO förbund (Facket ST, Lärarförbundet, Polisförbundet och Vision) i årets West Pride under parollen TCO tillsammans. West Pride är en konst- och kulturfestival som skapar trygga mötesplatser för HBTQ-personer och lyfter upp normkritik och deras livssituation. Festivalen pågick mellan den 7-11 juni.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00