Västra Götaland

Norra Hamngatan 32
0771-420 420, växel info.vastra.gotaland@vardforbundet.se

• Påverkansdag inför valet på NU-sjukvården

Vårdförbundet NU-sjukvården hade utbildningsdag för sina förtroendevalda den 8 maj. Anette Fristedt, Anna Tjus och Christian Sandberg, förtroendevalda med facklig tid, ordnade dagen med hjälp av Martin Håland från styrelsen avdelning Västra Götaland. Dagen användes till facklig utbildning och politikerpåverkan inför valet till hösten.

• Utbildning för förtroendevalda/skyddsombud på SkaS

Den 30 maj är du som är förtroendevald/skyddsombud på SkaS välkommen till en utbildningsdag i Skövde.

• Delta i Euro Pride 2018

Även i år delar Vårdförbundet tältet med andra fackförbund i TCO Göteborgsfamiljen: Lärarförbundet, Facket ST, Polisförbundet, Vision, Unionen och Sensus. Sensus ordnar ”Fördomstolen” i tältet där besökare kan testa sina fördomar. I år är West Pride tillsammans med Stockholm Pride värdar för Euro Pride som kommer gå av stapeln i augusti.

• Internationella yrkesdagen för sjuksköterskor 12 maj

12 maj är yrkesdagen för sjuksköterskor! Vårdförbundet avdelning Västra Götaland uppmanar sina medlemmar att fira dagen och göra professionen synlig!

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00