Västra Götaland

Besök: Första Långgatan 20, Göteborg
Postadress: Box 3260, 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel info.vastra.gotaland@vardforbundet.se

Var du än befinner dig i yrkeslivet så finns vi här för dig, varje dag. Vi jobbar för bättre villkor och högre löner. Vi är med och utvecklar yrket och stärker dig i din yrkesroll. Ju fler vi blir, desto mer kan vi påverka!

• Krislägesavtal aktiverat i flera regioner

SKR och Sobona har beslutat att aktivera krislägesavtalet i bland annat Västra Götalandsregionen. Anledningen är avgörande påverkan på personalförsörjningen.

• Anne Karins Julbrev - Påverka våra politiker!

Efter ett turbulent år står julen för dörren. För några av oss innebär det en efterlängtad ledighet och vila, men för många våra medlemmar innebär julen bara ännu mer arbete. Barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor är nyckelpersoner i den kamp vi tillsammans för mot den alltöverskuggande pandemin.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00