Internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor den 8 november

• Två leende kvinnor, ena kvinnan tar emot ett diplom
  • Tårta med blå text

Vårdförbundet avdelning Västmanland uppmärksammade dagen genom att dela ut utmärkelsen ”en fantastisk kollega” till Belisa Ådemark på Strålbehandlingen i Västerås som blivit nominerad av sina kollegor.

Belisa blev nominerad till "en fantastisk kollega" med följande nominering:

"Belisa är en fantastisk kollega som genom sitt sätt att vara bidrar till en god stämmning på arbetsplatsen. Hon har en förmåga att se och bekräfta alla hon möter varje dag, både i sin arbetsgrupp och andra arbetsgrupper som arbetar nära. Hon har ett smittande humör och sprider mycket glädje. Hon är relativt ny inom yrket, samtidigt är hon aktiv och delaktig när man provar nya arbetsmetoder och behandlingstekniker. Hon är mån om att vi fördelar dagens arbete och om hon har tid över erbjuder hon sig alltid att komma över och hjälpa till."

Priset bestod av biobiljetter och ett diplom. Belisa fick även möjlighet att bjuda sin arbetsplats på tårta.

Avdelning Västmanland vill även gratulera övriga nominerade, Eva Rydén-Glas, Eva Berglund och Rebecka Ström som fick ett fint grattis kort.

Vi hoppas att alla röntgensjuksköterskor känner sig stolta över sitt yrke och dagen! Ni gör ett fantastiskt arbete!