Den 26 oktober firar vi skyddsombudens dag! Vårdförbundet passar då på att uppmärksamma våra skyddsombud lite extra och synliggöra det viktiga uppdraget. Nominera ditt fantastiska skyddsombud och visa din uppskattning!

Våra fantastiska skyddsombud (tillika förtroendevalda) gör ett enastående arbete med att förebygga ohälsa och sjukdom! De analyserar risker löpande, håller koll på förändringar i verksamheten, ger förslag på förbättringar och finns som stöd för våra medlemmar. Vi vet att våra skyddsombud gör en stor insats att utveckla arbetsmiljön för våra medlemmar. Skyddsombudet är en viktig väg till inflytande och förändring till det bättre, på arbetsplatsen.

Har du ett fantastiskt skyddsombud på din arbetsplats?

Har hen gjort något för er på arbetsplatsen för att ni ska må bättre eller kanske arbetat för att förebygga ohälsa i samband med en förändring? Vecka 43 är den europeiska arbetsmiljöveckan och inför den vill vi ha in nomineringar på skyddsombud som är med och driver på arbetsgivaren och som stöttar och uppmuntrar medlemmar! Detta gäller alla våra arbetsplatser kommuner, privata och i regionen!

Så ta chansen att uppmärksamma ditt skyddsombud, skicka in en nominering senast 20 oktober och berätta varför ditt skyddsombud är fantastiskt!

NOMINERA DITT FANTASTISKA SKYDDSOMBUD HÄR