Röntgensjuksköterskans dag och "En fantastisk kollega" firas den 8 november!

Vårdförbundet Västmanland uppmärksammade arbetsmiljöveckan och röntgensjuksköterskans dag genom att dela ut utmärkelsen "en fantastisk kollega" till Sofia Ahlm på röntgenkliniken i region Västmanland.

Sofia blev nominerad av sina kollegor med följande nominering:

"Ung kollega med modalitetsansvar för datortomografiverksamheten i Västerås. Hon har ett stort engagemang och ser och arbetar hela tiden för att förbättringar och för vår diagnostiska säkerhet. Under åren så har hon hand om många studenter och upplärning av kollegor, alltid lika positiv och entusiastisk. Utan minsta tendens till själviskhet hjälper hon och stöttar andra kollegor. Hon har en förmåga att få oss runt omkring henne att må bra och växa i yrkesrollen. Förutom det så är hon rolig och ensam i sin roll som datortomografigruppens festfixare"

Ett stort grattis till utmärkelsen Sofia, önskar Vårdförbundet Västmanland!

Priset bestod av biobiljetter och ett diplom. Sofia fick även möjligheten att bjuda sin arbetsplats på tårta!

Vårdförbundet Västmanland hoppas att alla röntgensjuksköterskor känner er stolta över er dag! Ni gör ett fantastiskt arbete!