Vårdförbundets certifierade utbildning för förtroendevalda

Är du ny förtroendevald på arbetsplatsen? Från och med 2016 erbjuds alla nya förtroendevalda en certifierad utbildning som ska ge dig kunskap om Vårdförbundet och förutsättningar för att du ska kunna utföra ditt uppdrag.

Grunden för dig som förtroendevald

Kunskap är en grundförutsättning för att du ska kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på din arbetsplats. Den certifierade utbildningen startar med en introduktionsdag och sedan följer en tredagars grundutbildning. Närvaro under hela grundutbildningen förutsätts. Efter fullföljd grundutbildning kan du fördjupa dig i olika temautbildningar, som till exempel lag och avtal, arbetsmiljö, och arbetstider. Utbildningarna kommer att genomföras både med traditionell klassrumsundervisning och med e-Learning, s.k. Blended Learning. Läs mer om utbildningen under våra sidor för förtroendevalda.

Skapa webbkonto för att anmäla dig

Var hittar jag utbildningar för mig?

Här på Vårdförbundets webbplats hittar du alla våra utbildningar under Aktiviteter och utbildningar. Där anmäler du dig till introduktionsdagen. När du har gått den har du möjlighet att gå vidare och anmäla dig till grundutbildningen.

Välkommen med din anmälan och lycka till i ditt uppdrag!