Dags för nyval - var med och påverka

Röstlappar från Kongress 2014

Nominera dig själv eller någon annan! ”Rätten och möjligheten till delaktighet och medskapande i Vårdförbundet är vår styrka.” Ur Vårdförbundets stadga. Är du intresserad av ett spännande uppdrag och har engagemang och vilja att vara med och påverka?

I september 2017 är det dags för val inför ny mandatperiod. Val ska göras av ordförande, vice ordförande, styrelseledamöter, kongressombud och valberedning. Gör din röst hörd och nominera dig själv eller en kollega som du tycker skulle passa till något av förtroendeuppdragen. Rollbeskrivningarn hittar du längre ner på sidan.

Nominera till förtroendeuppdrag

Mandatperioden för uppdragen är på fyra år.

Sista datum för att nominera till samtliga uppdrag förutom till valberedningen var den 13 april. Nominering till valberedningen fortlöper fram till årsmötet i september.

Se vilka som är nominerade

Valberedningens förslag

Har du frågor är du välkommen att kontakta valberedningen i Västernorrland

Val av samtliga förtroendeuppdrag sker vid avdelning Västernorrlands årsmöte på Metropol i Sundsvall den 18 september 2017.

Rollbeskrivningar

Läs gärna rollbeskrivningarna för uppdragen som ordförande, vice ordförande, styrelseledamot, kongressombud och valberedare.

Västernorrland nominering 2017

Den nominerade är medlem, tillfrågad och införstådd med vad uppdraget innebär